خبرگزاری کار ایران

به منظور مشاوره حقوقی رایگان؛

طرح رایگان"مسجد و حقوق" در البرز اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۲۰

اجرای طرح «مسجد و حقوق» با همکاری مشترک معاونت فرهنگی دادگستری کل استان البرز، کانون وکلای دادگستری و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان آغاز شد.

به گزارش ایلنا در مراسمی که به میزبانی مسجد امام حسن مجتبی(ع) کرج برگزار شد طرح «مسجد و حقوق» به منظور ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان آغاز به کار کرد.

بر اساس این طرح که با همکاری مشترک معاونت فرهنگی دادگستری کل استان البرز، کانون وکلای دادگستری و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان عملیاتی خواهد شد وکلای عضو کانون با حضور در مساجد منتخب استان به ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان خواهند پرداخت.

احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در آیین رونمایی از این طرح که به مناسب دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) برگزار شد ریشه بسیاری از دعاوی و پرونده‌های قضایی را عدم آگاهی مردم نسبت به وظایف، تکالیف و حقوق خود عنوان کرد و گفت: بیشتر مردم از ظرفیت‌های قانونی مطلع نیستند و به همین دلیل شاهد هستیم که سالانه بیش از 600 هزار پرونده در استان تشکیل می شود به نحوی که بخش عمده ای از جمعیت حدودا 3 میلیون نفری استان درگیر پرونده‌های قضایی هستند.

وی افزود: به دلیل همین ضعف در دانش حقوقی شاهد هستیم که برخی از مردم در معاملات خود قراردادهایی منعقد می‌کنند که دارای اشکالات عدیده قانونی است و معضلاتی را برای خود و دستگاه قضایی ایجاد می‌کنند مثلا مشاهده می‌شود در معاملات ملکی، طبق قرارداد «حق فسخ» برای طرفین قائل می‌شوند ولی مدت زمان پایان این حق را تعیین نمی‌کنند بنابراین یکی از طرفین با گذشت چندین ماه، با بالا رفتن ارزش ملک درخواست ابطال معامله به لحاظ عدم تعیین سقف در خیار فسخ می‌کند و این موضوع منجر به خسارات جبران‌ناپذیری برای یکی از طرفین معامله می‌شود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تصریح کرد: عدم آگاهی به مباحث حقوقی در بین بیشتر مردم، معاونت فرهنگی دادگستری استان را مصمم کرد تا در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی در جامعه طرح «مسجد و حقوق» را با مشارکت کانون وکلای استان البرز و دبیرخانه کانون‌های مساجد اجرایی کند.

وی اضافه کرد: بر اساس این طرح، وکلای کانون پس از نماز مغرب و عشا در مساجد منتخب به ارائه مشاوره حقوقی رایگان خواهند پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز