خبرگزاری کار ایران

ابتکار در استان البرز مطرح کرد؛

تنوع اقوام در البرز، فرصتی برای تحول اقتصادی استان است

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۹۱۰

معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده از نمایشگاه "لباس اقوام و حمایت از تولید کنندگان پوشاک ایرانی" دیدن کرد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار عصر امروز ضمن حضور در آخرین روز برپایی نمایشگاه لباس اقوام و حمایت از تولیدکنندگان پوشاک‌ایرانی که در محوطه تالار شهیدان نژادفلاح شهر کرج برگزار شد از غرفه‌های این نمایشگاه، بازدید کرد.

وی بعد از این بازدید در مراسم اختتامیه در سالن میلاد شهر کرج، شرکت کرد.

ابتکار در مراسم اختتامیه جشنواره لباس اقوام ایرانی ضمن اشاره به تنوع اقوام در البرز از آن به‌عنوان فرصتی برای تحول اقتصادی استان یاد کرد و اظهار داشت: تنوع اقوام و پوشش اقوام ایرانی تنوع بسیاری دارد که این ظرفیت می تواند مورد توجه و بهره‌برداری قرار گیرد.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امیدوارم در سفر آینده من به البرز، تعداد مدیران بانوان استان، افزایش یابد، افزود: هدف‌گذاری رئیس‌جمهور برای حضور ۳۰ درصد از بانوان در عرصه‌های مدیریتی ابلاغ شده است.

ابتکار با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های اقوام گفت: برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها باعث هویت‌بخشی بیشتر به زن ایرانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هویت زنان برای دولت بسیار راهبردی است و پوشاک و هنر ایرانی اهمیت دوچندان دارد، اضافه کرد: تنوع اقوام و تکثر لباس در ایران بی‌نظیر است که باید از موارد حداکثر بهره برداری مناسب شود.

ابتکار با تأکید بر اینکه لباس ایرانی نمادی از هویت ایرانی است، گفت: این نماد باید به دیگر جوامع معرفی شود، این مهم نیز با کمک طراحان و صاحب‌نظران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیشرفت و تحولات در ریشه هویت ایرانی اسلامی باید بروز و ظهور کند، تصریح کرد: پوشاک و هنر لباس ایرانی و اسلامی یکی از هویت‌های بانوان و خانواده کشورمان است و موضوع اقتصادی پوشاک نیز بسیار برای کشور حائز اهمیت است.

 معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه لباس ایرانی برای دختران و بانوان امروز کشور باز طراحی شود، ادامه داد: طراحان و هنرمندان و صاحبان سبک لباس و پوشاک دعوت می‌کنیم تا در این عرصه به کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه پوشیدن لباس‌های سنتی برای حضور در ادارات و دستگاه‌های اجرایی ممنوعیتی ندارد، اشاره کرد: در برخی استان‌ها شاهد حضور زنان با لباس محلی در محافل هستیم.

ابتکار اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد جشنواره اقوام به نمایش گذاشتن جلوه‌های مختلف لباس اقوام ایرانی است و تنوع این اقوام را در هیچ نقطه از جهان به جز ایران نمی‌توانید ببینید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز