خبرگزاری کار ایران

وزیر کار در پارس‌آباد:

طرح فقرزدایی در سه استان مرزی کشور اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۲۴۵

وزیر کار گفت: دولت فقرزدایی در کشور را در دستور کار قرار داده و سه استان مرزی کشورنیز به‌عنوان آزمونه(پایلوت) برای انجام طرح‌های ضربتی در این زمینه انتخاب شده‌اند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان پارس آباد افزود: استان اردبیل یکی از این استان‌های مرزی است که می‌تواند با اجرای طرح‌های اشتغال فراگیر و پایدار روستایی الگوی دیگر مناطق کشور در فقرزدایی شود.

ربیعی با اشاره به برخی اقدامات تسهیلی در زمینه قانون بیمه و کار برای ایجاد فرصت های جدید شغلی نیز گفت:هر کارگاه و واحد صنفی که اقدام به استخدام یک نیروی جدید کند از قانون کار و بیمه معاف خواهد بود به شرط اینکه لیست مربوطه را ارائه و کارگر هم بیمه شده قبلی نباشد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل از ظرفیت های مرزی استفاده مطلوبی نشده، گفت: راه‌اندازی شرکت‌های صادراتی در این استان ضروری بوده و باید سرمایه‌گذاری‌ها به سمت ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و تولید محصولات صادراتی باشد.

ربیعی تاکید کرد که ایجاد صنایع بزرگ و پر هزینه در بسیاری از مناطق کشور مقرون به صرفه نبوده و باید در استان های مستعد در مسیر توسعه صنایع کشاورزی ، دامداری، گردشگری و تجارت و ... حرکت کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نسل جدید به خاطر سنتی بودن چندان علاقمند به فعالیت در بخش کشاورزی نبوده و شاهد مهاجرت از روستاها هستیم، افزود: می بایست به سرعت به سمت کشاورزی نوین و ایجاد صنایع مکمل در این بخش حرکت کنیم.

وی گفت: با اجرای طرح پایاب سد خداآفرین بیش از 35 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال اردبیل آبی شده و برای استفاده از این فرصت می بایست علاوه بر ترویج کشاورزی نوین؛ صنایع تبدیلی و نیز شرکت های صادراتی راه اندازی شده و دولت نیز از طریق تسهیلات مالی ارزان قیمت و در صورت نیاز از طریق اختصاص اعتبار از صندوق ذخیره ارزی از فعالیت ها در این زمینه حمایت خواهد کرد.

ربیعی درباره راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری نیز گفت: این طرح در استانداری ها راه اندازی شده و در آینده در فرمانداری ها نیز شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این پنجره سرمایه گذاران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا کرده و قوانین زاید و بروکراسی در این مسیر حذف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز