خبرگزاری کار ایران

علی حیدری مطرح کرد:

سوزاندن بقایای مزارع، راهی برای فرسایش خاک و آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۶۳۲

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به آسیب های محیط زیستی ناشی از سوزاندن بقایای مزارع، گفت: تسهیلات کم بهره برای تهیه ادوات کشاورزی کشت مستقیم، پرداخت می شود.

به گزارش ایلنا، علی حیدری، اظهار داشت: یکی از معضلاتی که بعد از برداشت غلات با آن مواجه هستیم، آتش‌زدن بقایای گیاهان مزارع غلات است. برخی کشاورزان برای کشت مجدد، کاه و کلش و بقایای مزارع خود را آتش می زنند.

وی با اشاره به ضررهای زیست‌محیطی آتش‌زدن بقایای مزارع غلات گفت: این موضوع علاوه بر آسیب‌های زیست‌محیطی، میکرو ارگانیسم‌های سطح خاک را از بین می‌برد.

مدیر زراعت بیان کرد: در چندین سال اخیر با اقدامات صورت گرفته به تدریج آتش زدن مزارع غلات در سطح استان  کاهش پیدا کرده که امیدواریم با همکاری نزدیک کشاورزان، این قضیه را به صفر برسانیم و به کشاورزان توصیه می‌کنیم برای کشت ذرت علوفه‌ای از دستگاه های کشت مستقیم استفاده کنند. 

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با عرضه تسهیلات کم‌بهره نسبت به ترویج این موضوع اقدام کرده و خوشبختانه طی چند سال اخیر در سطح استان تعدادی از دستگاه‌ها توزیع شده و خیلی از کشاورزان با این موضوع آشنا شده‌اند لذا کشاورزان می‌توانند با استفاده از این تسهیلات کم‌بهره ادوات کشاورزی کشت مستقیم  را تهیه کنند.

مدیر زراعت عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برای جلوگیری از آتش‌زدن کاه و کلش و برای آگاهی‌بخشی به کشاورزان از طریق اطلاعیه های ترویجی و ارسال پیامک به کشاورزان گندم کار و جو کار در این خصوص اطلاع رسانی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز