خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی البرز مطرح کرد:

فروش حداکثری غلات در مراکز خرید/ تغذیه، آبیاری و کنترل آفات، نقایص سرمازدگی را جبران کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۸۲۹

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از همکاری این سازمان در فروش محصولات غلات، خبر داد و گفت: اقداماتی از قبیل تغذیه و آبیاری مناسب و کنترل آفات و بیماری ها، نقایص سرمازدگی اخیر را تا حدودی جبران کرد.

به گزارش ایلنا، علی حیدری با اشاره به وضعیت کاشت و برداشت غلات، گفت: در استان البرز در سال زراعی 96-97 نزدیک به 16 هزار هکتار اراضی کشت غلات و هزار هکتار کشت کلزا داشتیم که تاکنون حدود 95 درصد مزارع جو، 70 در صد مزارع گندم و 70 درصد مزارع کلزا برداشت شده است.

حیدری افزود: با توجه به تمهیدات سازمان و همکاری اداره کل غله، 5 مرکز برای محصول گندم، یک مرکز برای کلزا و دو مرکز برای جو با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز برای خرید محصولات برداشت شده در نظر گرفته شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: خوشبختانه تاکنون در مراکز خرید 28 هزار تن گندم، 485 تن جو و 600 تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

حیدری عنوان کرد: امسال بارش سنگین برف در فصل بهار، مزارع استان البرز را تحت تاثیر قرار داد که علاوه بر خوابیدگی زمین‌های زراعی (ورس) تعدادی از خوشه های جو دچار سرمازدگی شدید شد با این وجود سازمان جهاد کشاورزی ضمن همکاری با کشاورزان و انجام اقداماتی از قبیل تغذیه و آبیاری مناسب و کنترل آفات و بیماری ها، این نقایص را تاحدودی جبران کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با توجه به برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی بتوانیم به عملکردی بهتر از سال قبل دست یابیم و افت چندانی در عملکرد محصولات زراعی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز