خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

کشاورزی در البرز با رویکرد فناور محور توسعه می یابد

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۷۹۸

استاندار البرز گفت: استقرار مراکز ملی علمی و تحقیقاتی کشاورزی در البرز فرصت مغتنمی برای رشد و توسعه فناورمحور این بخش محسوب می شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم امضای قراردادهای انتقال دانش فنی تولید بذور ارقام اصلاح شده جدید زراعتی به بخش خصوصی با بیان اینکه از دولت یازدهم افزایش سرعت پژوهش و فناوری بویژه در حوزه کشاورزی نویدبخش پیشرفت و توسعه بود افزود: فعالیت های بخش کشاورزی البرز در حوزه های مختلف بسیار چشمگیر و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی از نظر دامنه و گستردگی فعالیت، تنوع محصولات و تعدد بهره برداران، محرک سایر بخش ها است.

نجفی گفت: البرز دارای کشاورزان و اراضی مستعد و پیشرویی است، همچنین وجود ۱۰ مرکز تحقیقاتی بزرگ ملی در استان با حضور اساتید و محققان برتر کشور، فرصت بسیار خوبی برای استان و کشور محسوب می شود.

وی افزود: در استان، از علوم و فناوری هایی که باعث تعدد محصولات و بستری برای استفاده بهینه آب باشد، استقبال می کنیم.

استاندار البرز با بیان اینکه استفاده از پساب‌های تصفیه شده صنعتی برای بخش کشاورزی فرصت است اضافه کرد: با توجه به محدودیت های منابع آب استان درصدد بهره برداری از ظرفیت پساب های تصفیه شده صنعتی برای آبیاری بخش کشاورزی در البرز هستیم.

وی گفت: فرودگاه کارگو پیام، فرصت ارزشمندی برای توسعه فعالیت های تجاری و صادراتی در بخش کشاورزی محسوب می شود که در آینده نزدیک تعداد پروازها افزایش می یابد، همچنین البرز ، سال گذشته ۱۸۲ میلیون دلار صادرات داشته است.

نجفی افزود: درصدد راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام با حل موانع و مشکلات این مجموعه، هستیم.

در این مراسم ۴ تفاهم نامه با بخش خصوصی از سوی بخش تحقیقات غلات موسسه اصلاح بذر و نهال امضا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز