خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز عنوان کرد؛

توسعه البرز با بهره برداری از ظرفیت های پژوهشی و فناور بنیان استان

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۹۴

استاندار البرز، گفت: برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناور بنیان در راستای رشد و توسعه استان در ابعاد مختلف، آمادگی کامل داریم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه می توان با بهره برداری از ظرفیت های علمی و پژوهشی استان طرح های بزرگی را عملیاتی کرد افزود: البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور نام گذاری شده از این رو باید تلاش ویژه ای در راستای تقویت و پیشرفت ظرفیت های موجود در این حوزه داشت.

وی با اشاره به دیدار با معاون اول رئیس جمهوری در کنفرانس کشوری دوسالانه اقتصاد کشاورزی ادامه داد: در این دیدار به ظرفیت های استان با توجه به استقرار مراکز  تحقیقاتی و پژوهشی ملی حوزه کشاورزی در البرز اشاره شده و ضرورت بهره‌برداری از تکنولوژی روز دنیا با توجه به محدودیت منابع آب و زمین بررسی شد.

نجفی گفت: این استان برخلاف وسعت کم اراضی کشاورزی و محدودیت منابع آب در بسیاری از بخش‌های کشاورزی حائز رتبه‌های برتر  کشور است از این رو با دانش بنیان کردن کشاورزی، شاهد توفیقات بیشتری خواهیم بود.

وی استان البرز را در حوزه آسیب های اجتماعی دارای شرایط ویژه ای دانست و افزود: استقرار ۴ زندان بزرگ، حاشیه نشینی و عوامل دیگر، مستعد گسترش آسیب های اجتماعی است.

استاندار البرز اضافه کرد: در حوزه معاونت سیاسی، اجتماعی برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی برنامه های عملیاتی و کاربردی تدوین شده و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه چشم اندازی با عنوان روستای بدون بیکار در سال ۹۷ برای البرز ترسیم کرده ایم خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر تسهیلات با بهره کم و زمینه های دیگری فراهم شده ولی از طرح جهاد دانشگاهی نیز استقبال می کنیم.

استاندار البرز گفت: طرح جامع گردشگری استان نیز در حال تهیه و تدوین است که در راستای تسریع در پیشبرد این طرح آمادگی داریم از ظرفیت های جهاد دانشگاهی نیز بهره برداری کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز