خبرگزاری کار ایران

کریمی خبرداد:

متصدی کافی‌نت سارق اینترنتی از کار درآمد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۸۴۰

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی متصدی یک کافی‌نت خبر داد که با سوء استفاده از اعتماد مشتری خود اقدام به برداشت غیرمجاز مبلغی بر 20 میلیون ریال از حساب بانکی وی کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ علی کریمی اظهار داشت: به دنبال مراجعه شهروند کرمانشاهی به پلیس و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی توسط فرد ناشناس پرونده‌ای تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت. 

وی ادامه داد: فرد شاکی عنوان کرد چند روز پیش جهت انجام ثبت‌نام اینترنتی به کافی‌نت مراجعه و اطلاعات کارت بانکی خود را جهت انجام تراکنش به متصدی مربوطه داده است اما چند روز بعد و پس از اخذ موجودی از حساب خود متوجه شده مجموعا بیش از 20 میلیون ریال برداشت غیرمجاز انجام گرفته است.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه این برداشت غیرمجاز به صورت خرید اینترنتی بوده است، ادامه داد:‌ ماموران پلیس فتا با بکارگیری اقدامات فنی متهم را شناسایی و به مرکز پلیس احضار کردند. 

رئیس پلیس فتای کرمانشاه گفت: متهم دستگیر شده به عنوان متصدی در کافی نت مشغول به کار بوده است که در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس فتا با مشاهده مدارک مستدل به جرم خود اعتراف و سپس تحویل مراجع قضایی شد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد اگر می‌خواهند تراکنش مالی خود را از طریق کافی نت انجام دهند شخصا اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و از بازگو کردن آن به دیگران خودداری کنند و در صورتی که توانایی انجام این کار را ندارند از افراد آشنا و مطمئن درخواست کمک کنند. 

سرهنگ کریمی در پایان گفت:‌ همچنین بعد از اتمام کار لازم است که رمز خود را تغییر داده و اگر باز نحوه تغییر اینترنتی آشنایی ندارند از کارمندان بانک بخواهند این کار را برای شان انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز