خبرگزاری کار ایران

منصوری خبر داد:

کاهش صادرات فرش دستباف از 5 هزار به 500 تن

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۹۰۷

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال زایی با پرداخت وام پایدار نیست، افزود: باید کاری انجام گیرد که اشتغال ریزش‌نکند و یکی از بازارها که دچار ریزش شد فرش دستباف است که از 5 هزار تن صادرات به 500 تن کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، عیسی منصوری امروز ضمن حضور در جلسه کارگروه اشتغال استان البرز با بیان اینکه طرح‌ها نباید در بانک و دستگاه‌های اجرایی متوقف شود، اظهار داشت: بانک مرکزی، مخالف افزایش سقف اختیار پرداخت تسهیلات در بانک‌های استان از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۶ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه اگر موسسات تسهیلات را در حساب خود نگه دارند شکایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی با پرداخت وام پایدار نمی‌ماند و باید با اقدام صحیح از ریزش اشتغال جلوگیری کرد.

معاون وزیر گفت: یکی از بازارهایی که دچار ریزش شده، فرش دستباف است که با توجه به شرایط فعلی از 5 هزار تن صادرات به 500 تن، کاهش یافته است.

منصوری ضمن تاکید بر اجتناب از اعمال سلایق شخصی، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات تا اواسط اردیبهشت ماه با کندی مواجه بود ولی در خرداد ماه کمی این مورد آسان‌ شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تقصیرها نباید به یکدیگر ارجاع شود، افزود: بخشی از مسائل باید در منطقه و روستا و شهرستان برطرف شده و از ابراز سلیقه پرهیز شود.

وی ارائه وثیقه، چک برگشتی، اقساط معوقه و عدم آورده 20 درصد برای پروژه‌ها را مشکل اصلی در عدم تخصیص تسهیلات به طرح‌ها معرفی کرد و گفت: قاعده بر این مبنا نیست که از محل تعیین شده اجرای پروژه وثیقه تعیین شود و مشکل اصلی برای یک روستایی عدم دسترسی مناسب به وام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز