خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه تاکید کرد:

لزوم تسریع در روند احداث بزرگراه شیراز-فسا-داراب

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۱۲۶

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بر تسریع در عملیات اجرایی بزرگراه شیراز-فسا- داراب-گهکم به عنوان بخشی از کریدور شمال-جنوب تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله در بازدید از پروژه‌های راهسازی فارس در خصوص بزرگراه شیراز-فسا- داراب-گهکم گفت: این محور موجب ارتباط استان فارس با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و از این نظر یکی از محورهای شریانی و پرتردد کشور محسوب می‌شود.

وی طول این پروژه را ۳۵۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود:‌ ۲۸۰ کیلومتر این محور در استان فارس قرار دارد که از این میزان ۱۵۰ کیلومتر آن تکمیل شده است، ۶۰ کیلومتر در دست اجرا است و عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر نیز آغاز نشده است.

خادمی با تاکید بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی این محور در محدوده شهرستان داراب خاطرنشان کرد:‌ این بزرگراه موجب تکمیل شدن بخش دیگری از کریدور شمال-جنوب کشور می‌شود و از نظر ارتباط شهرستان داراب با مرکز استان و توسعه صنعت کشاورزی و دامداری در این شهرستان ضروری است تا عملیات اجرایی این محدوده نیز هرچه سریعتر آغاز شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی پیشرفت فیزیکی این بزرگراه را ۵۹ درصد اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت این محور به منظور تکمیل بزرگراه در سال جاری مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور سهم استان فارس از شبکه راه اصلی و بزرگراهی کشور را ۱۷ درصد دانست و افزود: طول راه اصلی و بزرگراه‌های کشور ۴۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر است که بیش از ۳ هزار کیلومتر آن در استان فارس واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز