خبرگزاری کار ایران

انجام بزرگ‌ترین مانور جست‌وجو و نجات دریایی در کمتر از یک ساعت

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۳۳۴

دقایقی پیش بزرگ‌ترین مانور جست‌وجو و نجات دریایی در بندر عباس در سه دقیقه کمتر از زمان تعیین شده انجام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امروز پنجم اسفندماه بزرگ‌ترین مانور جست‌وجو و نجات دریایی در کشور با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی سه دقیقه کمتر از زمان مشخص شده (در 57 دقیقه) به اجرا رسید.

در راستای تحقق قوانین و مقررات بین‌المللی، الزامات کنوانسیون‌های مربوطه و مسوولیت‌های ملی اداره کل نجات و حفاظت دریایی سازمان و همچنین اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به عنوان مرجع استانی ایمنی دریانوردی در برنامه‌ریزی های مدون سالیانه اقدام به برگزاری مانورها و تمرینات عملی به منظور دستیابی به حداکثر آمادگی و هماهنگی استانی در هنگام بروز سوانح در دریا به ویژه در ایام اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز 97 می‌شود.

با اضافه شدن شناورهای مسافری با ظرفیت بالا (بیشتر از 50 نفر) به ناوگان مسافری استان و به خصوص در مسیرهای تردد دریایی بندر شهید حقانی به جزیره قشم و هرمز در  ایام تعطیلات نوروزی به تناسب ریسک ترددهای دریایی هم افزایش می‌یابد.

بنابراین به منظور پاسخگویی موثر و کارا در کمترین زمان ممکن در عملیات جست‌وجو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ مانور جست‌وجو و نجات دریایی برگزار شد.

اهداف این مانور عبارتند از: ارزیابی میزان آمادگی واحدهای دریایی و هوایی، ارتقای سطح توانایی و مهارت کارکنان عملیاتی و ستادی، نحوه مدیریت جمعیت و بحران در شرایط اضطرار، بررسی و ارزیابی نحوه مدیریت تیم‌های جست‌وجو و نجات دریایی، کشف نقاط ضعف و قوت، ارزیابی عملکرد یدک‌کش‌های آتش‌خوار و کنترل صدمات در هنگام آتش‌سوزی شناورها و بررسی نحوه عملکرد و نجات نفرات آسیب‌دیده در آب توسط بالگرد است.

این مانور برای افزایش آمادگی بنادر در جهت شرایط احتمالی اضطرار در تمامی استان‌های ساحلی کشور برگزار شد که مهم‌ترین این مانور در بندر عباس با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و چند تن از مقامات ارشد نیروی دریایی ارتش و سپاه محلی به اجرا رسید. مدت زمان این مانور یک ساعت پیش‌بینی شده بود که عملیات جست‌وجو و نجات سه دقیقه زودتر از زمان پیش‌بینی‌شده به اتمام رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز