خبرگزاری کار ایران

نجفی مطرح کرد:

افزایش اعتبارات اشتغال روستایی ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۲۵

استاندار البرز با بیان اینکه در اشتغال روستایی نیازمند پویایی و جدیت بیشتری هستیم، تاکید کرد که اعتبارات اشتغال روستایی به صورت صددرصدی جذب و دنبال افزایش آن باشیم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در همایش روز دهیار با اشاره به اینکه اکنون کشور در شرایط خاص جنگ تمام عیار اقتصادی که استکبار و متحدانش در منطقه علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده‌اند، قرار دارد، افزود: همه باید در چنین شرایطی با افزایش کیفیت خدمت رسانی وارد میدان کار جهادی شویم.

وی به سخنان مهم رییس جمهور در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: مسئولان و مردم باید با همراهی و هم‌افزایی کنار یکدیگر مهیای مقابله با توطئه‌های استکبار باشند چراکه این بار با جنگ اقتصادی درصدد ایجاد اختلال در روند اداره کشور هستند.

نجفی افزود: در چنین شرایطی اگر از مردم می‌خواهیم که صرفه‌جویی کنند ابتدا این اقدام باید از خود استانداری، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر بخش‌های دولتی آغاز شود و ضرورت دارد آنچه را که به مردم می‌گوییم ابتدا خودمان رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی نیازمند اقتدار ارکان دولت با تقویت وحدت و انسجام ملی هستیم، اضافه کرد: باید شفافیت، سالم‌سازی و روان‌سازی؛ اصول دقت، سلامت و صداقت در فعالیت‌های دهیاران رعایت شود تا مردم اعتماد خود را به آنها از دست ندهند.

استاندار البرز با اشاره به اعتبارات مالیات ارزش افزوده و روند اختصاص آن بصورت 12 درصد روستایی و 88 درصد شهری، گفت: با فرصت بزرگی که در حوزه بوم‌گردی و صنایع دستی روستایی وجود دارد باید دهیاران با ارائه طرح و برنامه، نسبت به توسعه اشتغال روستایی اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت سکونت دهیاران و اعضای شورا در روستاها افزود: مسئولان، عزت و احترام را در سایه خدمت صادقانه به مردم کسب می‌کنند و در این راستا دهیاران که همواره امین و مورد تکریم روستائیان هستند باید در حفظ و حراست این جایگاه اهتمام داشته باشند.

نجفی با بیان اینکه در اشتغال روستایی نیازمند پویایی و جدیت بیشتری هستیم، خاطرنشان کرد: باید اعتبارات حوزه اشتغال روستایی به‌صورت صددرصدی جذب شده و دنبال دریافت اعتبارات بیشتر باشیم. بانوان روستایی می‌توانند در خانه‌های خود با دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت نسبت به راه‌اندازی مشاغل خانگی اقدام کنند.

استاندار البرز با بیان اینکه معیار انتخاب دهیار برتر در دوره بعد، میزان ایجاد اشتغال است، افزود: دهیاران باید طرح‌های مدون در حوزه جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها با قابلیت اجرا ارائه دهند.روستاها می‌توانند در حوزه تولید و صادرات گل و گیاه اقدامات بزرگی را شکل دهند چراکه استان دارای چنین ظرفیت هایی است.

نجفی گفت: امسال دو پروژه مهم شرکت نمایشگاه دائمی و پایانه صادراتی استان امسال به بهره برداری می رسد تا زمینه توسعه تجاری با جدیت بیشتری در استان فراهم شود. کنترل ساخت و ساز های روستایی بسیار حائز اهمیت است چراکه چنین روندی اگر به شکل قانونی و درست شکل نگیرد به طور قطع به بافت روستا و جاذبه‌های طبیعی آن آسیب وارد می شود.

در پایان این همایش از دهیاران برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز