خبرگزاری کار ایران

با هدف تقویت مهارت‌های فرد فعالان اقتصادی برگزار شد ؛

همایش «کاری کنیم کارستان» در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۹۲۲

روز گذشته همایش «کاری کنیم کارستان» از سلسله نشست‌های تخصصی روانشناختی فعالیت اقتصادی با هدف تقویت مهارت های فرد فعالان اقتصادی در اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمدرضا عابدی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان به همراه راضیه ایزدی استادیار موسسه آموزش عالی صفاهان در همایش «کاری کنیم کارستان» به تشریح مفهوم کارسازی بویژه پیشتازی پرداختند.

این همایش از سلسله نشست‌های تخصصی روانشناختی فعالیت اقتصادی به همت کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان است که با هدف تقویت مهارت های فرد فعالین اقتصادی برگزار شد.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تمرکز اصلی در سلسله نشست‌های بیایید کاری کنیم کارستان بررسی «کار» در ابعاد مختلف است، گفت: کارستان با کارسازی، کارخوانی، کاردانی و کارشناسی محقق خواهد شد.

محمدرضا عابدی افزود: اینکه بدانید در کار خود در چه مرحله ای قرار گرفته اید در پیشرفت شما نقش اساسی خواهد داشت.

وی مقدمه کاردانی، کارشناسی و کارخوانی را کارسازی دانست و خاطر نشان کرد: افراد در محیط کار می توانند منفعل، واکنشی، فعال و یا پیشتاز باشند. افراد منفعل در مواجهه با مشکلات منفعلانه برخورد کرده و برای ارتقای کاری خود تلاشی نمی کنند، در صورتی که افراد واکنشی برای ارتقاء خود دست و پا زده و واکنش های احساسی از خود نشان می دهند.

وی مقصود از افراد فعال را کسانی دانست که در زمان تغییر اوضاع در محیط کار با ساختار و چارچوب منطقی مسئولیتی که به آنها واگذار شده را به درستی انجام داده، اما در مواجهه با شرایط پیش بینی نشده پیشگیری انجام نمی دهند.

این مدرس دانشگاه  افراد پیشتاز را گروهی دانست که فاصله میان کاری که به آنها محول شده تا کاری که می‌خواهند داشته باشند را روز به روز کم کرده و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. 

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان ضمن تاکید بر اینکه کارسازی مهم ترین ویژگی افراد پیشتاز است، گفت: افراد کارساز به دنبال فرصتی برای تغییر بوده، مسایل را پیش‌بینی و از وقوع مشکلات پیشگیری می کنند، کارهای متفاوت یا کارها را متفاوت انجام می دهند، اهل پشتکار و عملگرا بوده و طبق برنامه‌ریزی به نتیجه می رسند.

در ادامه راضیه ایزدی، استادیار موسسه آموزش عالی صفاهان نیز گفت: برای اینکه به فردی کارساز تبدیل شویم لازم است در محیط کار به شرایط کنونی اکتفا نکرده و فرصت برای پیش‌بینی بگذاریم، از اتفاقاتی که ممکن است اتفاق بیفتد پیش‌گیری کرده، بدون طرح پیش نرفته و موقعیت حال حاضر و آینده خود را طراحی کرده، با دیگران مشارکت کرده و کار امروز را به فردا نینداخته و اهل اجرا باشیم.

وی شجاعت، تعهد و تمرکز را از خصوصیات افراد پیشتاز دانست  و افزود: گاهی احساساتی نظیر ترس از آینده  یا خاطرات بد گذشته و برچسب زنی‌ها موجب عدم تمرکز بر روی تکلیف شده و جلو پیشتازی و کارسازی افراد را خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز