خبرگزاری کار ایران

از ۲۶تا ۲۸ آذر ماه در اصفهان صورت می‌گیرد:

ارائه ۷۰ مقاله در چهارمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۱۳

با مشارکت ۳۸ دستگاه وبا همکاری دانشگاه صنعتی دورتموند آلمان چهارمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری در اصفهان برگزار می شود.

دبیر اجرایی چهارمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری با اشاره به اینکه چهارمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری با هدف شناسایی راهکارهای توسعه عمران شهری توسط این موسسه وبزودی از سوی این دانشگاه در اصفهان برگزار می‌شود گفت: این کنفرانس ۲۶ آذر ماه به مدت ۳ روز درهتل عباسی اصفهان با مشارکت ۳۸ دستگاه وبا همکاری دانشگاه صنعتی دورتموند آلمان برگزار میشود.

امیر مسعود سامانی در گفت و گو با ایلنا؛ با بیان اینکه در این کنفرانس اساتید مجرب بین المللی و داخلی در حوزه های مختلف شهری و عمران به بیان دیگاههای خود می پردازند افزود: در حال حاضربیش از ۱۶۰ مقاله به دبیر خانه این کنفرانس ارسال شده است که روز ۲۸ آذرماه ۷۰ مورد آن به صورت شفاهی و مابقی به صورت پوسترارایه می شوند.

وی با اظهار اینکه این کنفرانس با همکاری دانشگاه صنعتی دورتموند آلمان برگزار می شود بیان داشت: ارسال مقالات برای این همایش در۵ محور شامل فنی و مهندسی معماری و شهرسازی، عمران، فناوری اطلاعات و انرژی بوده است.

وی با بیان اینکه بازدید های علمی از طرح های شهری، برگزاری دو مسابقه عکاسی و ایده های نوین با موضوع توسعه پایدارازبرنامه های جانبی همایش است اظهار داشت: درحاشیه این کنفرانس نمایشگاهی از دستاوردهای سازمان های مختلف و دانشجویان مرکز آموزش عالی دانش پژوهان درخصوص توسعه پایدار برگزار می شود.

سامانی؛ با تاکید به اینکه محور های این همایش توسعه پایدار و برنامه ریزی شهری '، ' توسعه پایدار و معماری و طراحی شهری '، ' مهندسی عمران و توسعه پایدار '، ' فناری اطلاعات و توسعه پایدار ' و ' بهینه سازی مصرف انرژی در توسعه پایدار ' از موضوعات برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه ارسال مقالات برای این همایش حتی در زمینه های روانشناسی شهری و اقتصاد شهری نیز بوده است بیان داشت: ۹۰ درصد مقالات ارسالی به این همایش از داخل کشور بوده اما مقالاتی نیزازکشورهای خارجی نیز به دبیر خانه ارسال شده است که در روز همایش در ۲۶ آذر ماه ارائه میشود.

وی افزود: انتشار پیش شماره مجله علمی و پژوهشی ' توسعه پایدار شهری ' و راه اندازی مرکز پژوهشی های راهبردی توسعه پایدار، انتشار مقالات در قالب لوح فشرده و انتشار خلاصه مقالات بصورت کتاب از برنامه های این همایش است.

دبیر اجرایی کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری؛ همچنین خبراز راه اندازی دبیر خانه مرکزی پژوهش های راهبردی در توسعه پایدار شهری در اصفهان تا پایان امسال با همکاری استانداری خبر داد.

در ادامه نیز رییس مرکز آموزش عالی دانش پژوهان اصفهان با اشاره به اینکه در موسسه دانش پژوهان سه هزار و۳۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل در رشته های نقشه برداری، مهندسی مواد، ژئوتکنیک، در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد هستندگفت: از ابتدای تاسیس این دانشگاه تاکنون سه هزارو۹۸۹ نفر فارغ التحصیل شده اند.

وی اظهار داشت: در راستای گسترش رشته های دانشگاه برای متقاضیان در سال جاری رشته های جدید ارشد معماری اسلامی نیز به این دانشگاه وارد شده است.

رییس مرکز آموزش عالی دانش پژوهان اصفهان، با ااشاره به اینکه اصفهان دومین جایگاه را در کشور به لحاظ وجود موسسات آموزش عالی داراست اظهار داشت: موسسه دانش پژوهان به عنوان نخستین موسسه آموزش عالی در کشور فعالیت های پژوهشی را علاوه بر فعالیت عالی آموزشی در راس برنامه های خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه این موسسه ۷ میلیارد تومان است که بیش از ۷۰ درصد آن هزینه میشود تاکید کرد: این دانشگاه با ایجاد ارتباطات بین المللی در سطح کارشناسی ارشد برای دانشجویان زمینه های تحقیق و ارائه فعالیت های پژوهشی را فراهم آورده است که در این زمینه تاکنون ۳۰ دانشگاه به دانشگاههای صنعتی دورتموند آلمان، مونیخ اعزام شده اند و تز های مشترک دانشگاهی را به اجرا رسانده اند.

وی بیان داشت: موسسه دانش پژوهان با اینکه یک موسسه غیر دولتی و غیر انتفاعی است اما بیش از۵۴ میلیارد ریال از بودجه خود را به مباحثآموزشی اختصاص داده است و بیش از ۲ میلیارد ریال نیز برای توسعه و ترویج فعالیت ها و برنامه های فرهنگی هزینه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز