خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی مطرح کرد؛

تشکیل صف خرید موبایل/ هشدار به خریداران گوشی همراه

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۰۵۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان دلیل تشکیل صف خرید موبایل در بازار، گفت: شفاف سازی در اقتصاد اگر با برخورد با متخلفان همراه نشود، نتیجه لازم را در پی نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، محمدجواد آذری جهرمی در خصوص اختصاص ارز برای واردات گوشی های تلفن همراه، گفت: با توجه به التهابات بازار ارز، موضوع تخصیص دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات برخی از کالاها در دستور کار قرار گرفت و این کالاها در حال وارد شدن به کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در خصوص میزان موجودی گوشی تلفن همراه در کشور مشکلی وجود ندارد، افزود: در تصمیمات کلان ستاد اقتصادی دولت موضوع نحوه اختصاص ارز به واردات گوشی تلفن همراه بررسی می شود و یکی از پیشنهادات در این رابطه این است که سقفی از قیمت گوشی تلفن همراه به وسیله ارز از طریق بانک مرکزی در قالب گروه دوم کالایی تامین اعتبار شود.

آذری جهرمی تصریح کرد: امکان استعلام گوشی های تلفن همراه قبل از خریداری وجود دارد و سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان در حال پیگیری تخلفات مربوط به فروش گران گوشی‌های تلفن همراه است تا شرایطی فراهم شود گوشی‌های تلفن همراهی که با ارز دولتی به کشور وارد شده اند، با قیمت منطقی به خریدار فروخته شوند و چنانچه اشخاصی تلفن همراه را با قیمت گران خریداری کرده اند می توانند شکایت خود را از طریق سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری کنند.

وی گفت: حلقه شفاف سازی در مسائل اقتصادی اگر با برخورد با متخلفان همراه نشود، به نتیجه موثر منتهی نمی شود، در این راستا رییس جمهور و دولت موضع برخورد با متخلفان را پیگیری می کنند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان داشت: بعید می‌دانم که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین گوشی همراه در آینده اختصاص داده شود. به طور طبیعی این موضوعات باعث شده که صف برای خرید و جمع آوری گوشی های وارداتی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار تشکیل شود، اما باید توجه داشت گوشی‌های تلفن همراه وارداتی ثبت شده اند، از طرفی نیز یک دوره گذار برای به تعادل رسیدن قیمت هادر بازار وجود دارد و سیاست بازار در خصوص گوشی تلفن همراه دقیقا مشخص نشده است، بنابراین معلوم نیست کسانی که در صف خرید گوشی تلفن همراه هستند، منتفع شوند یا خیر.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تنظیم بازار گوشی همراه برعهده وزارت ارتباطات نیست، اما پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد و در این راستا با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز