خبرگزاری کار ایران

راه حل فساد در اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت الکترونیک است/ مقاومت دستگاه ها از پیوستن به دولت الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۵۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اختصاص ۱۵ میلیارد دلار از منابع کشور به ارز ۴۲۰۰ تومانی و وقوع فساد در بخش موبایل که ۲۲۰ میلیون دلار از این منابع بود، گفت: راه حل رفع فساد، دولت الکترونیک است که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به بهانه‌های مختلف از پیوستن به دولت الکترونیک دوری می کنند که نتیجه آن ظلم به مردم می شود.

به گزارش‌خبرنگار‌اقتصادی‌ایلنا،‌محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع جوانان شهرستان اردستان با اشاره به اینکه امروز تمام ۱۲۶۴ شهر کشور به نسل چهارم پهن باند متصل شده‌اند، گفت: به مدد توسعه انجام شده برای نخستین بار تعداد مشترکین پهن باند موبایل با رسیدن به رقم ۵۷ میلیون مشترک از همه کشورهای منطقه بیشتر شده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه امروز از مجموع ۶۴ هزار روستا و آبادی در کشور بیش از ۴۰ هزار از آنها به شبکه پهن باند اضافه شده اند، اظهار کرد: بعد از فراگیر شدن اینترنت، بیشتر زبان های دنیا در فضای مجازی روند کاهشی پیدا کردند درحالیکه سهم زبان فارسی در فضای مجازی از ۰.۷ درصد به ۲ درصد رسیده است.

 وزیر جوان با انتقاد از برخی اظهارنظرها در مورد شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه ملی اطلاعات به معنی حضور فعالانه جمهوری اسلامی در فضای بین الملل است و نه کشیدن سیم خاردار به دور خود که این نقض غرض است.

وی با اشاره به اینکه یکی از قوای محرکه تغییر تحول، قوه جوانیست، اظهار کرد: خیلی از مشکلات ما به شکاف بین نسلی بر می گردد، به طوریکه خانواده ایرانی در راهپیمایی ها حضور پررنگی دارند و صداوسیما هم آنان را نشان می دهد و همه هم تعریف می کنند درحالیکه نمی گذارند همان خانواده با هم به ورزشگاه برود.

وزیر جوان در مورد شرایط اقتصادی این روزهای کشور توضیح داد: مشکل اول اقتصاد امروز کشور حجم نقدینگی بالاست و دومین مشکل نیز بر می گردد به نگرانی مردم از اثرات تحریم ها بطوریکه دغدغه اکثریت این است که نقدینگی خود را به چیزی تبدیل کنند که ارزش آن پایین نیاید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت از قبل خروج آمریکا از برجام برای حفظ قدرت خرید مردم، نرخ ثابتی را برای ارز اعلام کرد، گفت: بر همین اساس دولت ۱۵ میلیارد دلار از منابع کشور اختصاص داد که از این مقدار ۲۲۰ میلیون دلار در عرصه موبایل بود که عده ای سودجویی کردند و‌ به مردم ظلم وارد شد.

وی وقوع چنین فسادی را ناشی از ‌اشتباه فرایندها دانست و‌افزود: راه حل آن اجرای دولت الکترونیک در فرایندهای اجرای حاکمیت است بطوریکه با اجرای دولت الکترونیک فساد موجود در املاک، خودرو و دارو کنترل می شود که عزم و انرژی می خواهد.

عضو کابینه دولت دوازدهم از وجود مقاومت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در پیوستن به دولت الکترونیک خبر داد و تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به بهانه های مختلف از پیوستن به دولت الکترونیک دوری می کنند که نتیجه آن ظلم به مردم است.

وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات خلاقیت را عامل تبدیل تکه کلام بچه پولدار به بچه پولساز دانست و گفت: باید زیست بوم رشد خلاقیت را درست کنیم که بخش آن توسعه زیرساخت ها و‌بخش دوم ایجاد نهادهایی است که بتوانند شرایط را بوجود آورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز