خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

فروشگاه‌های زنجیره‌ای بهترین گزینه برای حذف واسطه ها

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۵۵

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توجه به مزایایی فراوان آنها، یک ضرورت برای توسعه و رشد اقتصاد کشور بشمار می‌رود.

به گزارش‌ایلنا و به نقل از اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، احمدعلی‌کیخا رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جلسه هیات مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای حضور پیدا کرد.

در این نشست مسائل روز بازار و وضعیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بررسی شد.

احمدعلی‌کیخا با اشاره به نقش مؤثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حذف واسطه‌ها و کوتاه کردن زنجیره‌ی تولید تا توزیع گفت: در جریان توسعه کشاورزی و عبور از کشاورزی سنتی به صنعتی با توجه به اینکه سهم فعالیت‌ واسطه ها از برداشت محصول تا رسیدن به دست مصرف‌کننده کمتر می‌شود، ضرورت داردفروشگاه‌های زنجیره‌ای که منجر به حذف واسطه ها می شوند نیز شکل بگیرند.

وی افزود: مهم‌ترین عملکردفروشگاه‌های زنجیره‌ای جدا از کارکرد اقتصادی، ایجاداشتغال‌ پویا، پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده وکاهش قیمت تمام‌شده محصولات است. با توجه به اینکه عدالت و رفاه اجتماعی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت بشمار می‌رود، معتقدم با حفظ ملاحظاتی که در مورد مشکلات بنگاه‌ها و مغازه‌های کوچک داریم، گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ضرورت توسعه را اتصال بین تولیدکننده و عرضه‌کننده به‌صورت مستقیم دانست و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌صورت مستقیم با تولیدکنندگان ارتباط برقرار کرده و با شناختی که از سلیقه مصرف‌کنندگان دارند، محصولاتی مناسب به تولیدکنندگان سفارش داده و درسیستم توزیع قرار می‌دهند.

کیخا معتقد است با این نگاه بیش از هر گروه دیگری کشاورزان و تولیدکنندگان منتفع خواهند شد، ضمن اینکه تولیدات با حفظ سلیقه مصرف کننده و در راستای نیازهای بازار و به صورت هدایت‌شده عرضه خواهد شد،  این امر مهمی است که در حال حاضر در جریان تولیدات کشاورزی وجود ندارد.

این نماینده مجلس بابیان اینکه ارائه کالا باقیمت پایین در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به رفاه اجتماعی کمک می‌کند، تصریح کرد: ما در ابتدای راه  توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور هستیم و باید به جایی برسیم که  رقابت بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بر اساس استانداردهای جهانی شکل گیرد که در این صورت هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان متنفع خواهند شد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت در هر تصمیمی باید با فعالان آن عرصه همفکری و تصمیمی بر پایه خرد جمعی اتخاذ کند، گفت: تصمیماتی که بدون مشورت و غیرکارشناسی ‌باشد،نتیجه‌ای جز عقب‌ماندگی برای اقتصاد کشور ندارد. تصمیمات باید عقلانی، منطقی و بر اساس واقعیت‌ها و در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور باشد.

ویبه واگذاری  ۶۰درصد از پروژه‌های بزرگ کشور در حوزه کشاورزی اشاره و تصریح کرد: معتقدم که فروشگاه‌هایزنجیره‌ایبا به حداکثر رساندن سود در بلندمدت بهترین گزینه برای تملک این منابع عظیم و سرمایه گذاری در کشور هستند که در این صورت به تقویت بنیان اقتصادی کشور کمک شایانی خواهد شد.

این نماینده‌مجلس‌تاکید کرد:راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به رونق تولید و درنتیجه حمایت از کشاورزکمک می‌کند و در این صورت کشاورز نیز با انگیزه ایجاد شده  محصول باکیفیت‌تری تولید خواهد کرد.

رییس کمیسیون‌کشاورزی‌مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: به عنوان‌نماینده مجلس با اختصاص وقت ویژه برای ایجاد برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان خصوصا کالاهای کشاورزی  و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نهایت تلاش را خواهم داشت که این امر منجر به ایجاد ارتباطات گسترده و عمیق بین این دو بخش و سپردن نقش اقتصادی بیشتری به فعالان در این حوزه وکمک شایانی در جهت توسعه محصولات و کالاهای کشاورزی شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز