خبرگزاری کار ایران

در پی انعکاس مشکلات آژانس‌های خارجی؛

مجوز تردد خودروهای سواری خارجی از مرز بیله سوار صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۷۸۲

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صدور مجوز تردد خودروهای سواری از مرز بیله سوار واقع در شمال استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: در پی حضور آژانس‌های مسافرتی خارجی در چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مشکلات تردد خودروها در گمرک بیله مطرح شد.

وی افزود: به منظور رفع این مشکلات هم اندیشی با مسئولان استان، گمرک ایران و استانداری اردبیل داشتیم که در نهایت رفع شده و مجوز تردد خودروهای سواری از مرز صادر می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: در واقع با توجه به تقاضاهای مکرر توسط شهروندان کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان، صدور مجوز تردد موقت وسایل نقلیه شخصی در جمهوری اسلامی ایران از مرز بیله سوار امکان پذیر شده است.

فلاحی با تاکید به اینکه این اتفاق از برکات چهارمین نمایشگاه گردشگری استان است، ادامه داد: شهروندان جمهوری آذربایجان به مدت 15 روز و شهروندان سایر کشورهای حوزه سی- آی- اس به مدت سه ماه می توانند با اخذ مجوز از گمرک بیله سور در جمهوری اسلامی ایران تردد کنند.

وی با اذعان به اینکه رفع این مشکل منجر به رونق گردشگری استان خواهد شد، اضافه کرد: محدودیت تردد از گمرک بیله سوار در وضعیتی بود که از گمرک آستارا تردد به سادگی انجام می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در واقع این مشکل یکی از موانع سفر اتباع آذری به استان اردبیل بود که با رفع آن حتی گردشگری سلامت استان نیز رونق خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز