خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه ملی گردشگری اردبیل گشایش یافت

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۵۷۳

با حضور مسئولان و شهروندان، چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، ، نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به قابلیت های استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد.

فلاحی افزود: در حوزه میراث فرهنگی 920 اثر به ثبت ملی رسیده و علاوه بر این مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان تنها پایگاه ثبت جهانی استان است.

وی تاکید کرد: آثار دیگری از جمله کوه سبلان، منطقه باستانی شهریری و بازار تاریخی اردبیل نیز قابلیت ثبت جهانی را دارد که این مهم در دست پیگیری است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در حوزه گردشگری نیز آثار متعدد و متنوعی در شهرستان های 10 گانه استان وجود دارد که بیانگر قابلیت این استان است.

فلاحی به فعالیت 80 هزار صنعتگر در استان اشاره و افزود: اغلب رشته های صنایع دستی تولیدی کشور در استان نیز تولید می شود.

وی اضافه کرد: در چهارمین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بخشی از این قابلیت ها در 121 غرفه معرفی شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه به طیف های مختلف از جمله کودکان، فعالان گردشگری، هنرمندان، سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی توجه شده و برنامه های فرهنگی متنوعی در طول مدت زمان برگزاری آن از چهارم تا هشتم تیر ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز