خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

«شهریری» به عنوان پایگاه ملی پژوهشی اردبیل معرفی می شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۵۷۵

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از معرفی « شهریری »به عنوان پایگاه ملی پژوهشی استان در هفته های آتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این مهم در راستای مطالبات مردم استان و با هدف صیانت از این مجموعه باستانی انجام می شود.

وی ادامه داد: استان اردبیل جزو معدود استان‌هایی است که در هر سه محور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: بر خلاف بسیاری از استان‌ها در اردبیل آثار تاریخی فاخر داریم و در گردشگری جاذبه‌های فاخر داریم که به عنوان ییلاق ایران زمین شناخته می شود.

فلاحی ادامه داد: بیش از 63 رشته صنایع دستی در استان داریم و 80 هزار نفر فعالیت دارند؛ در اشتغال استان، صنایع دستی از رسته های اصلی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها اشتغال صنایع دستی مورد تاکید بوده و نمایشگاه دایمی صنایع دستی راه‌اندازی می شود.

وی اضافه کرد: هر تولید کننده خوب الزاما بازاریاب خوبی نیست و به همین دلیل برندسازی و تجاری سازی، بازاریابی  و بسته‌بندی صنایع دستی در اولویت اداره کل است.

به گفته فلاحی در عرصه میراثی نیز صیانت از آثار تاریخی و معرفی پایگاه های ملی پژوهشی مورد تاکید است.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز