خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

برنامه‌های صدا و سیما موجب نشاط در جامعه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۸۶۷

وزیر کشور گفت: سریال‌ها و برنامه‌های صدا و سیما موجب نشاط در جامعه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی (وزیر کشور) در یکصد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: باید باطنا ایمان بیاورید، نشاط اجتماعی لازم است و سبب پویایی جامعه می‌شود، اگر نشاط اجتماعی لازم است، چرا همین صحبت‌هایی که در این جلسه مطرح شد را دوستان اجرا نمی‌کنند؟

رحمانی فضلی در ادامه تاکید کرد که رضایتمندی در مورد وضعیت نشاط اجتماعی کم است و آثار ضعف نشاط اجتماعی را می‌توان در بزهکاری‌ها، خودکشی‌ها و نزاع‌ها مشاهده کرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه نشاط را باید با فرهنگ خودمان تعریف کنیم، اظهار داشت: وقتی انسان با خواندن قرآن به نشاط می‌رسد یا با حضور در حرم امام رضا(ع) خشنود می‌شود و به آرامش درونی می‌رسد، اینها نشانه ای از نشاط است، مساجد و حسینیه‌ها ظرفیت بزرگی در ایجاد نشاط اجتماعی دارند که باید به کار گیرند.

او در ادامه گفـت: اولویت ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه کودکان، نوجوانان و جوانان هستند و باید از آنها شروع شود. اولویت اجرا در وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم است، در حوزه رسانه‌ای هم صدا و سیما بالاترین اولویت را دارد؛ اما حضورشان در جلسات شورای اجتماعی کشور کم است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه صدا و سیما در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه نقش ایجابی و سلبی دارد، تاکید کرد: در جلسه‌ای که در خدمت رهبری بودیم، ایشان نگاه انتقادی به برنامه‌های صدا و سیما و وزارت ارشاد داشتند؛ این در حالی است که ایشان در سخنانشان بر جریان سازی برای نشاط اجتماعی اشاره داشتند، اما این را می‌توانم بگویم که سریال‌ها و برنامه‌های صدا و سیما موجب نشاط در جامعه نمی‌شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اصلی‌ترین عنصر در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم هستند، تاکید کرد: دولتی‌ها از مجلس و قوه قضائیه نباید خود را متولی مردم بدانند و باید زمینه‌ها را برای مردم تسهیل کرده و موانع را بزدایند تا بقیه امور را مردم در صحنه انجام دهند.

رحمانی فضلی گفت: مردم وقتی از ظلم و ستم به ستوه آمدند دربهای کشور را به روی اسلام باز کرده و فرهنگ قبلی خود را کنار گذاشتند؛ این در حالی است که ما مردم را فراموش کرده‌ایم.

رحمانی‌فضلی اضافه کرد: ما در کنار مردم از اصول، مبانی، حدود الهی و عرفیات جامعه صیانت می‌کنیم. ما ظرفیت فرهنگ ایران و فرهنگ اسلام را قوی و غنی می‌دانیم. با همین فرهنگ اسلامی مدعی حکومت جهانی هستیم که درست هم هست. مرجع و منشا حکومت اسلامی حق تعالی است.

وی در مورد حضور دستگاه‌های مختلف فرهنگی در دانشگاه‌ها گفت: خود من در دانشگاه شهید بهشتی تدریس می‌کنم. هیچ فعالیت فرهنگی در آنجا ندیدم. چرا نهادهای فرهنگی در دانشگاه‌ها مؤثر نیستند.

رحمانی‌فضلی در مورد سیر تاثیرگذاری فرهنگی در جامعه گفت: سیر تاثیرگذاری فرهنگی در جامعه، عقلانیت با استفاده از استدلال و رفع ابهامات و همینطور انجام کارها با دل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز