خبرگزاری کار ایران

کواکبیان:

مجلس باید لایحه تفکیک وزارتخانه‌های سه‌گانه را از بلاتکلیفی خارج کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۹۰۳

نماینده مردم تهران گفت: ممکن است من هم با تفکیک برخی وزارتخانه‌ها مخالف باشم، اما تعیین تکلیف در این موضوع بهانه‌ را از دست دولتمردان می‌گیرد. بهتر است با مخالفت و موافقت با این مساله آن را از بلاتکلیفی خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جریان صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در بررسی اولویت‌دار شدن لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت محمد علی وکیلی به عنوان متقاضی در اولویت قرار گرفتن این لایحه اظهار کرد: دولت این لایحه را به مجلس ارائه کرده و کمیسیون ویژه‌ای هم برمبنای تقاضای دولت تشکیل شده است که در نهایت هم به این لایحه رای داده شده اما دولت مجددا تقاضا داد این لایحه در صحن علنی بررسی شود.

نماینده مردم تهران افزود: به منظور تعیین تکلیف و اصلاح ساختار دولت و پاسخگو کردن آن با ۵۰ امضا از نمایندگان تقاضای بررسی اولویت‌دار ساختن این لایحه را مطرح کردیم زیرا تفکیک وزارتخانه‌های سه‌گانه به عملکرد سریع‌تر دولت در بعضی موارد کمک خواهد کرد.

مصطفی کواکبیان هم در موافقت با این درخواست گفت: رئیس‌جمهور در جریات خصوصی از مجلس گلایه کرده که بارها لوایحی را به مجلس ارائه کرده اما مجلس نسبت به آنها بی‌تفاوت بوده است. ممکن است من هم با تفکیک برخی وزارتخانه‌ها مخالف باشم، اما تعیین تکلیف در این موضوع بهانه‌ را از دست دولتمردان می‌گیرد. بهتر است با مخالفت و موافقت با این مساله آن را از بلاتکلیفی خارج کنیم.

شهاب نادری هم در مخالفت با فوریت دادن به این درخواست گفت: مخالفتی با تعیین تکلیف این لایحه ندارم اما رسیدگی به مسائل اقتصادی که مشکل اصلی مردم است، باید در اولویت قرار بگیرد. در نهایت تفکیک وزارتخانه‌ها دلیل اداری و اقتصادی منطقی‌ ندارد. در همین راستا پس از سخنان موافقان و مخالفان این طرح در اولویت قرار گرفتن آن از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس با ۱۰۳ رای موافق، ۹۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع با مخالفت نمایندگان روبه‌رو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز