خبرگزاری کار ایران

با حضور صابری انجام شد؛

تقدیر از هنرمندان برجسته صنایع دستی در البرز

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۲۹۱

با حضور مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی البرز  از هنرمندان برگزیده نشان مرغوبیت کالا و منتخبان نشان اصالت یونسکو در استان، تقدیر شد.

به گزارش ایلنا، در دیدار صمیمی مدیرکل میراث فرهنگی این استان با جمعی از هنرمندان استان البرز به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از هنرمندان برگزیده نشان مرغوبیت کالا و منتخبان نشان اصالت یونسکو در استان البرز تقدیر به عمل آمد.

در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری، مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به فعالان این عرصه در استان البرز بر لزوم ارتباط بیشتر و موثرتر معاونت صنایع دستی با هنرمندان و انعکاس دغدغه های ایشان به مدیریت ارشد استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: ما در سازمان میراث‌فرهنگی سه مأموریت بر حسب وظایف محوله سازمانی داریم؛ اول در حوزه گردشگری، دوم در حوزه میراث‌فرهنگی و در نهایت در حوزه صنایع‌دستی. نظر این سازمان بر این است که در هر سه حوزه یاد شده رشد به‌صورت متعادل باشد و پرداختن به حوزه‌‌ای باعث عدم توجه به حوزه‌های دیگر نشود.

صابری اضافه کرد: رسالت ما در حوزه صنایع دستی نیز در سه بخش حاکمیتی-نظارتی، حمایتی-پشتیبانی و آموزش توانمندسازی و انتقال تجربیات و هنر موجود به نسل جدید، تعریف می شود.

وی در ادامه به بیمه اشاره کرد و گفت: موضوع بیمه هنرمندان صنایع دستی در سال‌های اخیر تبدیل به یک دغدغه جدی شده و باید با بسیج همه ابزارهای موجود راهکارهای قانونی لازم برای رفع این نقیصه احصا و عملیاتی شود. همچنین ایراد تفسیر شخصی از برخی جملات و عبارات در دستورالعمل‌ها آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی وجود دارد و تبدیل به یک معضل بزرگ چه در بخش بیمه صنایع دستی و چه در بخش‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری و میراث فرهنگی در استان البرز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز اظهار کرد: موضوع آموزش صنایع‌دستی و ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی نیز به موجب اهمیت بسیار آن به‌منظور زنده نگهداشتن میراث گذشتگان و آموزش آن به نسل جدید، برای حفظ و حراست از آن و نیز به سبب ایجاد اشتغال، ضروری است.

وی با عنوان اینکه کاستی‌هایی در موارد ذکر شده وجود دارد، تصریح کرد: ما در این بخش فقط در دو شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ مرکز آموزش و فقط در شهرستان فردیس بازارچه دائمی داریم لذا لازم است این موضوع در استان البرز گسترش پیدا کند.

صابری گفت: انتظار ما از مجموعه مدیریتی استان اعم از شهرداری‌ها، استانداری و ادارات کل مرتبط، یاری و مساعدت با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز درباره راه‌اندازی مراکز آموزش و فروش صنایع دستی در سطح استان و به ویژه کلانشهر کرج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز