خبرگزاری کار ایران

اسحاق جهانگیری در البرز مطرح کرد:

عده‌ای می‌خواهند با ایجاد نگرانی اقتصادی، حس بی‌دولتی را در کشور تقویت کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۵۲

معاون اول رئیس جمهوری گفت: امروز کشور با بزرگ نمایی مشکلات روبرو است و هدف این است که در این دوره با ایجاد نگرانی اقتصادی و ایجاد نا امیدی، حس بی دولتی را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری امروز در یازدهمین کنفرانس دوسالانه کشاورزی که در دانشگاه پردیس کشاورزی استان البرز برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: در این کنفرانس سه نهاد، شرکت دارند که هر یک نمادی از پیشرفت کشور را به دوش خواهد کشید.

وی با اشاره به دانشگاه‌ها که عنصر مهم کنفرانس های علمی هستند، تصریح کرد: در دانشگاه به عنوان محل تربیت مدیران آینده و پای ثابت اتفاقات مهم کشور، جمعی از نخبگان علمی کشور، حضور دارند و به صورت مشخص به اهداف این کنفرانس می‌پردازند.

جهانگیری با اشاره به حضور نهادهای علمی و مدنی به عنوان دومین نهاد شرکت کننده در یازدهمین کنفرانس اقتصاد کشاورزی، تأکید کرد: دولت و دستگاههای اجرایی در هر کشوری نقش پر رنگی دارند و ممکن است این  تصور ایجاد شود که دولت همه کاره است و سایر نهادها وظیفه ای ندارند درحالی که سایر نهادهای دیگر نیز باید در رفع چالش‌های پیش روی کشور، دخالت کنند.

وی با اشاره به مهمترین پیام کنفرانس، گفت و گو را مهمترین راه پرداختن مشکلات کشور دانست و ادامه داد: تبادل نظر به رفع معضل‌های اساسی و مشکلات پیش رو خواهد پرداخت و تشکیل هم اندیشی علمی و تخصصی، نمونه ای از ضرورت های حیاتی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مسائل کشور چند وجهی بوده و  تک بعدی نیست و معضلات تنها به یک حوزه مربوط نمی شود، ادامه داد: چالش های پیش رو به صورت چندوجهی حل و فصل می شود و برجسته‌ترین مشکل کشور در حال حاضر معضلات سیاسی است لذا باید فهرستی از مسائل پیش روی کشور تهیه و با درنظر گرفتن اولویت ها، روی راه حل ها به تفاهم رسید.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به چالش هایی نظیر مشکلات اقتصادی، بیکاری، فقر و معیشت مردم، محیط زیست و آلودگی های ناشی از آن، آسیب های اجتماعی و تهدیدهای منطقه و بین المللی، گفت: این مشکلات بدون گفت و گو و تفاهم، حل نخواهد شد بنابراین نباید به "سیاست" به عنوان یک جریان که باید با امید بیشتر و اطمینان بخشی و باز شدن افق های تازه از آن یاد کرد.

جهانگیری تصریح کرد: برخی مواقع به خاطر رقابت های ناصحیح مسایل کوچک کشور را بزرگ نشان می دهند که مردم را ناامید کنند. امروز در کشور جریان های مخالف در داخل و عوامل آن در خارج از کشور سعی دارند شرایط را به گونه ای القا کنند که جامعه دولت ندارد و حس بی دولتی را در جامعه تقویت کنند. می خواهند زیرپای دولت را خالی کنند و مشکلات را همچنان باقی جلوه دهند.

وی ادامه داد: با صداقت می گویم امروز  بیشتر از مشکلات واقعی، کشور با بزرگ نمایی مشکلات روبرو است و به این موضوع به یک دستور کار تبدیل شده و هدف این است که در این دوره تاریخی به ایران لطمه و آسیب بزنند.

وی با بیان اینکه کسانی که از آینده دولت بیمناک هستند به دنبال تقویت حس بی دولتی خواهند بود، گفت: هیچ مقطعی نبوده که دولت ها با مشکلات اقتصادی روبرو نشده باشد اما آن چیزی که باعث آسیب زدن به دولت و تخریب سرمایه های اجتماعی می شود، گسترش سوء ظن و نفرت در جامعه است که آینده کشور را به خطر می اندازد.

معاون اول رییس جمهوری، اظهار داشت: ایران قادر است تمام مسایل خود را حل کند. ایران کشور بزرگی است که فرصت های زیادی در آن قرار دارد. برای عبور از چالش های پیش رو باید با وحدت و با انسجام و با گفت و گو راه حل هایی پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران قادر است تمام مسایل و مشکلات خود را حل کند که گویای آن عملکرد چندسال اخیر است، اظهار داشت: در تمام بخش ها نشان دادیم کشور، توانمندی های بالایی دارد و در شرایط پیش از برجام و با وجود بحران اقتصادی، هیچ گاه نظام متزلزل نشد.

جهانگیری افزود: تحریم های فشار مضاعفی بر اقتصاد، نفت، نظام بانکی کشور، اقتصاد و علم، وارد کرده بود اما نشان دادیم که کشور قدرت نشستن پای میز مذاکره و گفت و گو را دارد و جایی که استدلال و منطق به کار می رود، مقابل قدرت های دنیا یک تنه می ایستد و از شرایط خود دفاع کرده و حرف منطقی خود را ثابت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برجام نشان دهنده قدرت سیاسی و دیپلماسی ایران است، گفت: ما فقط با آمریکا مذاکره نکردیم بلکه اکثر کشورهای اروپایی، مقابل ما بودند. همچنین آژانس بین المللی و سازمان ملل هم در آن طرف میز بود و به توافقی رسیدیم که جزو افتخارات دیپلماسی دنیا بود.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت اقتصاد کشاورزی در کشور خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری کشاورزی، ارتقا امنیت غذایی باید با جدیت دنبال شود. خوشبختانه با این سیاست در مورد کشت گندم و تولید شکر به خودکفایی رسیدیم و در بقیه محصولات زراعی قدم های خوبی برداشتیم.

جهانگیری با عنوان اینکه هیچ فعالیت کشاورزی بدون بحث اقتصادی مطرح نمی شود، اذعان داشت: متاسفانه هرساله شاهد مهاجرت جامعه روستایی به شهر ها و تمرکز در حاشیه نشینی هستیم.

وی با عنوان اینکه تاکنون به 86 درصد روستاها معادل 11 هزار و 500 روستا، گازرسانی انجام شده، اضافه کرد: بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی آماده خیزش بزرگی است لذا دانش بنیان کردن کشاورزی یکی از مهمترین اهداف اقتصاد کشور است و دولت در این مسیر توجه زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز