خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:

محاکمه متخلفان موسسات مالی بدون شناسایی اموال برای مردم پول نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۳۷۵

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: مبغلی که پرداخت شده از تنخواه دولت و بانک مرکزی نیست، بلکه بانک مرکزی یک خط اعتباری داده است که از این مبلغ کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای نشست خبری عصر امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی مجاز است که ۲۵ هزار میلیارد تومان از تنخواه دولت برای ساماندهی مؤسسات مالی برداشت کند و چرا محاکمه سران این موسسات انجام نمی‌شود؟ گفت: مطلب شما دروغ است. نه از تنخواه دولت برداشته و نه بانک مرکزی پرداختی داشته است.

وی ادامه داد: یک سری از این افراد تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و برای اینکه حق سپرده‌گذاران ضایع نشود، خود حکومت وارد شد. تعدادی از این تعاونی‌ها منحل شدند، بعضی از بانک‌ها و موسسات متکلف شدند که پرداختی‌ها را انجام دهند. البته کفاف این‌ها را نمی‌داد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: باید به یاد داشت افراد مبالغی داشتند که متفاوت است. مبغلی که پرداخت شده از تنخواه دولت و بانک مرکزی نیست، بلکه بانک مرکزی یک خط اعتباری داده است که از این مبلغ کمتر است. در آن کمیته‌ای که متشکل از نماینده سه قوه کارها در حال پیگیری است، تسویه در حال انجام است. در بخشی از موارد هم تهاتر انجام می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: مبالغ پرداخت شده بین صد، دویست و سیصد میلیون تومان است که برخی تسویه حساب شدند. در واقع حدود حدود ۹۸ تا ۹۹ سپرده‌گذاران بانک پارسیان تسویه شدند. البته این تسویه حساب علی‌‌‌الحساب است و با شناسایی‌های بیشتر تعداد پرداخت‌ها بیشتر می‌شود. سپرده آنهایی بیش از یک میلیارد تومان است می‌ماند که البته تا مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

اژه‌ای یادآور شد: در جهت تسریع محاکمه این افراد اقداماتی انجام شده اما مهمتر شناسایی اموال و تقدیم سپرده آن‌ها است. محاکمه اینها که بدون شناسایی اموال برای مردم پول نمی‌شود. نمایندگان وزرات اطلاعات در جهت نقد کردن اموال برخی موسسات جهت مزایده کمک خواسته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز