خبرگزاری کار ایران

بازگشت شبکه صرافان مجاز به فعالیت/ غیرمجازها حذف شدند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۳۶۲

دبیر کانون صرافان ایرانیان گفت: بازار کاری جدید صرافان در سامانه نیما وسیع تر، شفاف تر و رقابتی تر شده است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری صدا و سیما، امیر نجومی با اعلام این خبر افزود: بر اساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی شبکه صرافان مجوزدار از تاریخ صدور بخشنامه به عنوان کارگزاران انتقال وجوه برای شبکه بانکی دوباره وارد عرصه فعالیت شدند.

وی ادامه داد: در فرآیند کاری جدید وارد کنندگان پس از مراجعه به بانک، ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت و تودیع وثایق جهت تضمین واردات از طریق سامانه نیما به شبکه صرافان مجوزدار بانک مرکزی معرفی می شوند.

دبیر کانون صرافان ایرانیان ادامه داد: وارد کننده یا صادر کننده با توجه به شناخت و سابقه همکاری قبلی و یا کیفیت خدمت می تواند صرافی خود را انتخاب کند و پس از آن بانک عامل وجه ریالی وارد کننده را از حسابش که در سامانه مالیاتی ثبت است به حساب صراف منتقل می‌کند.

وی اظهار داشت: صراف از محل خرید ارز صادر کنندگان، ارز را برای وارد کننده حواله می‌کند که در این فرآیند ارز حاصل از صادرات بابت واردات تخصیص داده و منابع کشور بهینه مصرف می شود و بانک مرکزی در مواقعی که تقاضا بالا باشد بعنوان بازار ساز وارد نیما و با عرضه تعادل ایجاد می‌کند.

دبیر کانون صرافان ایرانیان با اشاره به ثابت بودن نرخ ارز و تعیین کارمزد ریالی یک درصدی گفت: در سامانه نیما علاوه بر کارمزد ریالی، کارمزد ارزی نیز وجود دارد که مربوط به هزینه های نقل و انتقال و تبدیل ارز در خارج از کشور و عددی شناور است و صرافی ها در این کارمزد ارزی با هم رقابت می کنند و کارمزد پایین تر انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به یک ماه و نیم وقفه در فعالیت صرافی‌ها گفت: باوجود این وقفه اما خوشبختانه کار در سامانه نیما تسریع و با احراز هویت مانع از مسایل پولشویی شده است و با اتصال گمرک نیز صحت صادرات و واردات مشخص می‌شود.

نجومی خاطر نشان کرد: با شفافیت عملیات ارزی کشور صرافان غیرمجاز از چرخه کاری حذف شده اند و بازار خوبی برای شبکه صرفان ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز