خبرگزاری کار ایران

فعالیت گمرکات آستارا، بیله سوار و جلفا شبانه روزی شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۴۰۱

مدیرکل دفتر همکاری های بین الملل گمرک ایران از شبانه روزی شدن گمرکات شهرستان های آستارا، بیله سوار و جلفا در بخش های صادرات، واردات، حمل و نقل و مسافری خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ حسین کاخکی گفت: شبانه روزی شدن سه گمرک یاد شده از امروز، مطابق مصوبات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان انجام شد.

وی افزود: از امروز گمرک جمهوری آذربایجان نیز به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند و مرز آستارای ایران و جمهوری آذربایجان از اهمیت زیادی برخوردار است و با راه‌اندازی خط ریلی آستارا - آستارا تحول بزرگی در حمل و نقل کالا رخ داده است.

کاخکی اظهار کرد: نیروهای گمرک آستارا در پایانه ریلی این شهرستان مستقر هستند و امیدواریم زیرساخت های لازم در پایانه به منظور تبادل اطلاعات و حمل و نقل کالا به زودی توسط جمهوری آذربایجان فراهم شود.

سابقه گمرک آستارا به دوران فتحعلی شاه قاجار باز می گردد و اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی و امانت های پستی فعالیت می‌کند.

امسال تا پایان فروردین ماه، ۶۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش اقتصادی ۳۲ میلیون دلار از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر و ۱۲ هزار تن کالا به ارزش اقتصادی هشت میلیون دلار وارد شده است و راه آهن آستارا که در فروردین امسال به خط ریلی جمهوری آذربایجان متصل شد، به عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب ایران در حمل و نقل کالا نقش مهمی ایفا می‌کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و سومین مرز پرتردد کشور است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز