خبرگزاری کار ایران

۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال هزینه سرطان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۰۰۲

رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه بیماران سرطانی را می‌دهیم در حالی که می‌توان با تغییر نحوه تولید محصولات کشاورزی ازبروز آن جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مراسم افتتاح شبکه شمس (شبکه محصول سالم) با حضور مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، محمدعلی ملبوبی‌رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن صنفی تولیدکنندگان کود آلی و زیستی کشاورزی در سالن شیخ بهایی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

محمدعلی ملبوبی رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: اول انقلاب ۱۴ میلیون تن  تولید مواد غذایی داشتیم که در حال حاضر به ۱۱۰ میلیون تن رسیده است اما به کیفیت و سلامت آن توجه نکرده ایم وظیفه دولت تامین غذای کافی و اطمینان از سلامت آن است.

وی افزود: شبکه محصول سالم باید به صورت کاملا خصوصی اداره شود . سه زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره وجود دارد که با هم مرتبط هستند؛ تولید نهاده ،تولید محصول و تولید غذا است که در سومین مورد وزارت بهداشت بر آن نظارت دارد و پروانه بهره وری برای آن صادر می‌کند اما در بخش تولید محصول هیچ نظارتی وجود ندارد.

ملبوبی با اشاره به اینکه هزینه سلامت در کشور بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه بیماران سرطانی را می دهیم، ۳ هزار میلیارد تومان کودشیمیایی و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه کوتاه شیمیایی می دهیم و این ثروت ملی است که در این میان از بین می‌رود.

وی در خصوص فعالیت‌های شبکه محصول سالم تصریح کرد: تولید بذور پیشرفته، کودهای زیستی، زیست مهارگر ها، تولید نهال و نشا سالم با استفاده از روشهای کشت بافت و واکسن های دام، طیور و آبزیان و مکمل های خوراکی از زمینه های فعالیت زیست فناوری و شبکه محصول سالم است.

رئیس کارگروه ستاد زیست فناوری تأکید کرد: شبکه شمس شبکه داوطلبانه، پویا، خودگردان و قابل اعتماد است. در این شبکه محصولات رتبه‌بندی می‌شود از نظر ارگانیک، سلامت محصول و فرایند تولید آنها درجه بندی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز