خبرگزاری کار ایران

متقی‌طلب خبر داد:

استقرار 7 درصد شرکت‌های فناور کشور در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۵۸۲

رییس پارک علم و فناوری گیلان از استقرار 7 درصد شرکت‌های فناور کل کشور در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد .

به گزارش ایلنا از رشت،  مجید متقی‌طلب در نشست خبری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را هزار و 430 شرکت عنوان کرد و گفت: 42 پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه 50 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری گیلان فعالیت می‌کنند، افزود: میانگین شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد کشور 34 است و این آمار در گیلان ¼ برابر بیشتر از میانگین متوسط کشوری است.

وی میزان صادرات دانش بنیان توسط پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور را 214 میلیون دلار و در گیلان 925/0 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: میانگین صادرات برای هر پارک و مراکز رشد در کشور 884/0 میلیون دلار است.

متقی‌طلب از استقرار 7 درصد شرکت‌های فناور کل کشور در پارک علم و فناوری گیلان خبر داد و گفت: تعداد شرکت‌های فناور در کشور 4 هزار و 400 و در گیلان 312 شرکت است.

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات دریافتی توسط واحدهای فناور در کشور بیش از 6 میلیارد تومان است، گفت: این تسهلات توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک‌ها و موسسات قرض‌الحسنه، صندوق کارآفرینی، صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت و برای حمایت به پارک‌ها و مراکز رشد اختصاص یافت.

متقی‌طلب زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در گیلان را کشاورزی، فن‌آوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، الکترونیک، مواد، مکانیک، گردشگری، نانو و ارائه خدمات فنی مهندسی عنوان کرد. 

رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از راه‌های ارتقای توان تولید ملی است، خاطرنشان کرد: ایجاد کنسرسیوم صادرات کالا و خدمات دانش بنیان متشکل از 25 شرکت فناور و دانش‌بنیان و شرکت‌های خدمات بازرگانی و صادراتی به منظور صادرات به‌ویژه به کشورهای مشترک المنالفع CIS در راستای تقویت تشکل‌های صادراتی تخصصی، حمایت از تشکیل و توسعه شرکت‌های بزرگ صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات از برنامه‌های مهم پارک علم و فناوری گیلان است.  

متقی‌طلب با بیان اینکه در حوزه کشاورزی 60 پروژه کارگاهی برای توسعه اقتصاد روستا آماده شده، گفت: این طرح‌ها در راستای توسعه کاربر در مناطق مختلف جغرافیایی گیلان طراحی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز