خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور انزلی خبر داد:

فعالیت 30 شرکت در مرکز رشد واحدهای فناور انزلی/ رایزنی با اوکراین برای انعقاد قرارداد و نصب دستگاه آنالیزر کلر

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۲۱۰

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور انزلی گفت: شرکت در حال رایزنی با کشور اوکراین برای انعقاد قرارداد و نصب دستگاه آنالیزر کلر است.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، بهاره پورمرادی در بازدید مسئولان شهرستان به مناسبت دهه فجر از مرکز رشد واحدهای فناور انزلی اظهارکرد: هم‌اکنون 28 شرکت و دو هسته فناور در زمینه‌های فناوری اطلاعات ، الکترونیک ، مکانیک ، کشاورزی ، خدمات تخصصی در این مرکز مشغول فعالیت هستند. 

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور انزلی به شرکت سیال ابزار دقیق میهن بعنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق مستقر در این مرکز اشاره و خاطرنشان کرد: ایده محوری این شرکت تولید آنالیزرهای کنترل کیفی آب است و این شرکت توانسته محصول خود را با ارزش ریالی یک میلیون دلار به کشور آذربایجان صادر کند.

وی با اشاره به این که مرکز رشد واحدهای فناور انزلی از سال 1384 به صورت اقماری و از سال 1387 به عنوان مرکز رشد دارای مجوز اصولی مشغول فعالیت است افزود: هم اکنون ظرفیت مرکز تکمیل شده و برای پذیرش شرکتهای دیگر درخواست فضای دیگری در شهرستان نموده ایم.. 

پور مرادی افزود: این شرکت دارای 12 نیرو است و ظرفیت تولید خود را از 15 دستگاه به تولید 90 دستگاه در ماه افزایش داده و اخیرا در روسیه نیز یک دستگاه در شهر استاوروپل در استان سوچی نصب کرد که مورد استقبال قرار گرفته و برای عقد قرارداد درحال مذاکره هستند.

وی اذعان داشت: این شرکت در حال رایزنی با کشور اوکراین برای انعقاد قرارداد و نصب دستگاه آنالیزر کلر و همچنین در حال ساخت کارخانه ای در منطقه آزاد انزلی با ایجاد اشتغال برای 50 نفر است.

پورمرادی تصریح کرد: این شرکت تاکنون از مرکز رشد واحدهای فناور بندرانزلی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات مالی دریافت کرده است.

مرکز رشد یا انکوباتورها از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده تأسیس می‌شود و با ارایه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پاگرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند. 

استفاده از مراکز رشد، امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارایه به بازار و توسعه کارآفرینی محسوب می‌شود. 

جذب بیشتر کارآموزان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار و ایجاد شغل ،ایجاد واحدهای صنایع کوچک و متوسط فنی و تخصصی رقابت پذیر در بازار کار ، نوسازی، انتقال فناوری و استفاده از اکتشافات علمی جدید ، افزایش بازدهی نیروی کار بالقوه و استفاده بهینه از این سرمایه عظیم ملی از اهداف عمده این مراکز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز