خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران، در نشست با رسانه های استان عنوان کرد؛

هیچ مساله محرمانه ای با رسانه ها نداریم/توقف ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی مازندران/تکمیل جاده فیروزکوه تا پایان امسال

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۹۵۳

استاندار مازندران گفت:هیچ مساله محرمانه ای با رسانه ها نداریم و همواره مسایل مختلف استان را با آنان در میان نهاده ایم و اطلاع رسانی را در مرکز فعالیت های خود قرار داده ایم.

به گزارش ایلنا از ساری ، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در نشست با رسانه های استان، با تبریک ایام الله دهه فجر و سی هشتمین سالگرود پیروزی انقلاب اسلامی، یاد آور شد: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مشارکت عظیم مردم و به برکت خون شهدا بعنوان بزرگترین رخداد قرن تلقی شده است.

استاندار پیروی از ولایت فقیه، تحکیم باورها و ارزش های انقلاب و حفظ وحدت کلمه و روحیه انقلابی را رمز استمرار و پایداری انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز در سایه خرد ورزی، عقلانیت و اعتدال کشور، مسیر توسعه و شکوفایی را طی خواهد نمود.

مقام عالی دولت در مازندران، محرومیت زدایی، استقلال طلبی، آزادی خواهی و اتکا به مردم را از آرمان های انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان ساخت: دهه فجر فرصتی مغتنم برای بیان دستاوردهای نظام و انقلاب است.

استاندار، شفافیت و در میان نهادن واقعیات کشور با مردم را از مهم ترین جهت گیری های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: هیچ مساله محرمانه ای با رسانه ها نداریم و همواره مسایل مختلف استان را با آنان در میان نهاده ایم و اطلاع رسانی را در مرکز فعالیت های خود قرار داده ایم.

ربیع فلاح با اشاره به این که انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف در کشور و استان، تحول همه جانبه بوجود آورده است و این مهم، مرهون تلاش همه دولت های پس از انقلاب بوده است، افزود: از سال 92 تا کنون در طول فعالیت دولت یازدهم 5 هزار و 563 پروژه به ارزش 4 هزار و 513 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است و قریب 1000 میلیارد تومان پروژه در دست اقدام است.

وی با اشاره به این که در هفته دولت امسال 779 پروژه با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان در مازندران افتتاح و کلنگ زنی شده است، تصریح کرد: از سال 92 تا کنون بالغ بر 623 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی به شهرداری ها کمک شده است.

استاندار با اشاره به این که در سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران 991 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های مختلف در استان اختصاص یافت، اظهار داشت: از این رقم تا کنون حدود 755 میلیارد تومان در قالب پروژه های ملی و استانی تخصیص یافت.

نماینده عالی دولت در استان، با اعلام این که 98 درصد از اسناد خزانه جذب شده است، یاد آور شد: مازندران در بسته رونق تولید با اعطای 393 میلیارد تومان به 939 واحد تولیدی رتبه نخست کشور را داراست و در شمار شش استان برتر کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

وی با بیان این که این تسهیلات بر اساس معیارهای تعیین شده و اولویت ها پرداخت شده است و با همکاری همه قوا و تشکیل تیم های نظارتی بدرستی بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت می شود، ابراز نمود: تا کنون بیش از 71 درصد از این واحدها در این راستا موفق عمل کردند و بقیه واحدها نیز در مسیر انجام کار هستند.

استاندار با اعلام این که از محل بسته تولید 880 فقره اشتغال جدید ایجاد شده است، گفت: اشتغال خصوصا اشتغال دانش آموختگان همواره از مهم ترین دغدغه ها و چالش های استان بوده است و در این زمینه اقدامات خوبی به ویژه در حوزه کسب و کار آی تی و تولید محتوا صورت گرفته است.

ربیع فلاح با اشاره به این که سند آمایش سرزمینی  مازندران به تصویب رسیده است و مبنای همه فعالیت ها و برنامه های توسعه ای باید قرار گیرد، تصریح نمود: با تعامل و هم افزایی همه قوا و دستگاه های اجرایی استان موفق شدیم ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی را متوقف نماییم.

استاندار با اشاره به این که معادن استان در گذشته خیلی مورد توجه قرار نگرفته اند، بیان داشت: در حوزه معادن زغال سنگ البرز کارهای خوبی صورت گرفته است و بخش زغالشویی آن در حال افتتاح است و تولید کک و بقیه بخش ها را در حال پیگیری هستیم.

ربیع فلاح با اشاره به این که کاهش آسیب های اجتماعی از جمله دغدغه ها و دستور کارهای اصلی استان در سال 95 است، اعلام نمود: در سال 95 خوشبختانه با برنامه ریزی و تعامل و هم افزایی، رشد طلاق در استان متوقف شده و شاهد کاهش آمار این پدیده در مازندران هستیم و در طرح دریا نیز در طول 3 سال فعالیت دولت، 63 درصد آمار غریق در سواحل مازندران نسبت به گذشته کاهش یافته است.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه با اشاره به سرمای پاییز امسال و خسارات ناشی از آن به محصولات باغی استان، یاد آور شد: در این خصوص با پیگیری های صورت گرفته 30 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب ابلاغ شده و در خصوص 200 میلیارد تومان تسهیلات با سود 10 درصد برای زیان دیدگان نیز در حال پیگیریهای لازم هستیم.

 وی با اعلام این که در دولت تدبیر و امید، طرح جامع مقابله با سیلاب استان با اعتباری بالغ بر 325 میلیارد ریال تخصیص مصوب شده است و در برخی از شهرها نیز این طرح ها اجرا شده و جواب داده است، افزود: همه فعالیت های عمرانی باید پیوست آبخیز داری داشته باشند.

ربیع فلاح، با اشاره به آمار بیش از 40 میلیون نفر شب اقامت در سال 95 در استان، تصریح کرد: اتمام چند هتل نیمه تمام و ساخت هتل های جدید در دستور کار استان قرار دارد و به حوزه گردشگری روستایی و بوم گردی در استان توجه ویژه شده است.

استاندار با اعلام این که عملیات تکمیل جاده فیروزکوه تا پایان امسال به اتمام می رسد، گفت: یک تونل این مسیر در دهه فجر و دو تونل دیگر تا پایان سال به بهره برداری می رسد و برخی دیگر از عرصه ها نیز نیاز به تملک دارد که در حال پیگیری است.

وی گفت: در مازندران با تفکر اعتدالی از همه ظرفیت ها در انتصابات بهره گیری کردیم و مشی دولت تدبیر و امید استفاده از همه سلایق در اداره امور است.

استاندار با اشاره به این که برای ساماندهی زباله در استان نیز اقدامات خوبی در دولت یازدهم صورت گرفته است، اظهار داشت: کمپوست برخی شهرها راه اندازی شده است و کارخانه زباله سوز ساری و نوشهر ان شاء الله تا اواسط سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 96 ، تاکید کرد: رعایت  قانون و مشارکت حداکثری مبنای فعالیت استان در این راستاست.

در این نشست هم چنین معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، گزارشی جامع از اقدامات، فعالیت ها و برنامه های حوزه متبوع ارایه نموده و خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری به بیان سوالات خود در حوزه های مختلف پرداختند که پاسخ سوالات از سوی استاندار و معاونین ارایه گردید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز