خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:

پرداخت بالغ بر ۸ میلیارد تومان وام بلاعوض به آسیب دیدگان برف سال ۱۳۹۲

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۸۲۳

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی تهیه و اجرای طرح هادی با هدف توسعه و عمران و آبادانی روستا‌ها، با ایجاد تسهیلاتی برای رفاه عمومی، بهبود محیط زیست و مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از پرداخت ۸.۵ میلیارد تومان وام بلاعوض به هشت هزار و ۵۰۰ آسیب دیده برف بهمن ماه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد اکبرزاده در جلسه بنیاد مسکن استان گیلان افزود: سال گذشته ۲۰ هزار نفر در اثر بارش سنگین برف دچار آسیب شدند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر تاکنون به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی همچنین اظهارداشت: برای جبران این میزان خسارت ۵۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان به آسیب دیدگان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: گیلان سرزمینی که تمامی جاده ها، روستاها و شهرهای این استان هدف گردشگری است.

وی افزود: برای ساخت مسافر کاشانه در مناطق روستایی تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

اکبرزاده بر ضرورت توجه ویژه به هویت معماری و استفاده از مصالح ساختمانی متناسب با روستا تاکید کرد و اظهارداشت: سبک و معماری در مناطق روستایی باید حفظ شود.

وی همچنین به طرح منظومه روستایی اشاره کرد و گفت: طرح منظومه های روستایی با هدف یکپارچه سازی خدمات به روستاهای همجوار و ارائه خدمات متناسب با روستاها در آینده ای نزدیک اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: با اجرای طرح منظومه های روستایی و با نگاه جامعی که در این طرح نسبت به روستاها وجود دارد، روستاهای نزدیک و مستقر در یک محل به صورت یک منظومه در نظر گرفته می شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های حفظ و زنده نگه داشتن روستاها اجرای طرح های توانمندسازی اقتصادی است، اذعان داشت: مردمان ساکن در روستاها باید در زمینه هایی نظیر اقتصادی، کشاورزی، صنایع دستی، دامپروری توانمند تا همگان شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشند.

اکبرزاده تصریح کرد: توسعه همه جانبه و آبادانی در روستاها از سیاست های محوری بنیاد مسکن است که با فعالیت های عمرانی محقق می شود.

وی با بیان اینکه چهره اصیل مناطق روستایی باید تثبیت شود، گفت: ارزش کار عمرانی در روستاها به اینکه چهره اصیل و اصلی روستا حفظ شود و به شکل و شمایل شهر در نیاید و بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کند.

وی همچنین بر لزوم رعایت ضوابط و پایبندی تمام دستگاه ها به سند توسعه روستایی که همان طرح هادی است، تاکید کرد و ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی تهیه و اجرای طرح هادی با هدف توسعه و عمران و آبادانی روستاها، با ایجاد تسهیلاتی برای رفاه عمومی، بهبود محیط زیست و مسکن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز