خبرگزاری کار ایران

دادوستدهای فروردین نشان داد:

نقش ویژه سه کارگزاری بانکی در معاملات بورس

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۹۴

سه کارگزاری بانکی بازار سهام در بین ۵ کارگزاری برتر از نظر ارزش کل معاملات و کل معاملات الکترونیکی بورس قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا؛ آمار داد و ستدهای بازار سهام در فروردین ماه نشان می دهد سهم معاملات آنلاین از کل معاملات نرمال بیش از ۳۴ درصد بوده و در اولین ماه سال ۹۷، از ۱۰۵ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۳ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده‌اند که این میان کارگزارهای بانکی سهم عمده‌ای در خرید و فروش ها بر عهده داشته اند.

جایگاه ویژه دو کارگزاری بانکی در کل ارزش معاملات

این گزارش می افزاید:‌ جزییات آمار و اطلاعات خرید و فروش سهام از سوی کارگزاری ها در فروردین ماه ۹۷ نشان می دهد ۵ شرکت کارگزاری ۲۸ درصد از کل ارزش معاملات را در فروردین ماه انجام داده اند که در این میان دو کارگزاری بانکی « بانک سپه و بانک انصار» در مجموع بیش از ۱۳ درصد از ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس، شرکت های «کارگزاری مفید با ۷.۹۸ درصد، کارگزاری بانک سپه با ۷.۰۴ درصد، کارگزاری بانک انصار با ۵.۸۶ درصد، کارگزاری امین آوید با ۳.۶۴ درصد و کارگزاری آبان با ۳.۵۷ درصد» در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.

سهم عمده یک کارگزاری بانکی در معاملات الکترونیک

از سویی دیگر، ۴۱ درصد از کل معاملات الکترونیکی تالار شیشه ای در ۵ کارگزاری انجام شده که به ترتیب کارگزاری های «مفید با ۲۳.۴۴ درصد، آگاه با ۷.۴۲ درصد، فارابی  با ۳.۸۱ درصد، بانک کشاورزی با ۳.۳۳ درصد و مبین سرمایه با ۲.۹۷ درصد» رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند. همچنین از کل معاملات، بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده که ۲۷ درصد کل خرید و فروش است.

ارزش کل خرید و فروش

در عین حال، ارزش کل خرید و فروش بورس در فروردین ماه، بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال بوده که ارزش خرید و فروش خُرد و بلوک معادل ۷۹.۴۱ درصد کل معاملات در آمارها ثبت شده است. افزون بر این ارزش خرید و فروش عمده ۰.۴۴ درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی ۲۰.۱ درصد از کل معاملات را در این اطلاعات آماری به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز