خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

راه اندازی شورای عالی معادن برای نخستین بار در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۱۸۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه اندازی شورای عالی معادن استانی در کشور برای نخستین بار در استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه اندازی شورای عالی معادن استانی در کشور برای نخستین بار در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تشکیل شورای عالی معادن استانی گامی موثر در جهت رفع مشکلات معادن است.

فرهاد دلق‌پوش با اشاره به مشکلات و دغدغه‌هایی در فعالیت‌های معادن استان بویژه برداشت شن و ماسه اظهار داشت: تشکیل شورای عالی معادن استانی که همطراز با شورای عالی کشوری و استاندار رییس شورای آن است، می تواند گامهای موثری در رفع مشکلات و دغدغه های موجود بر سر راه فعالیت های معدنی در استان گیلان بردارد و باعث تدوین یک استراتژی ویژه فعالیت معدنی منطبق با منطقه خواهد شد.

وی معادن را یکی از محورهای اصلی تولید و اشتغال عنوان و تصریح کرد : 112 معدن با برآورد ذخائر بیش از 132 میلیارد تن در استان فعال است که هم اکنون یکهزار و 785 فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

دلق پوش شن و ماسه، سنگ لاشه،میکا،سرب و روی، آهک، مارن، سنگ لاشه را از مهمترین منابع معدنی موجود در استان عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: این استان به دلیل شرایط جغرافیایی بیش از سایر استان ها نیاز به تعامل و همکاری منابع طبیعی در ارتباط با فعال سازی معادن دارد.

دلق پوش با بیان اینکه عرصه مناسب و منطقی جهت برداشت از معادن کوهی بمنظور اجرای عملیات فنی و ایمن مورد تقاضای فعالان بخش معادن است، ادامه داد: کارگروه تعامل با منابع طبیعی که طی سال گذشته اجرایی و تشکیل شده و در استان گیلان نیز یک جلسه آن برگزار شده می تواند نقش بسزایی را برای رفع مشکلات و اعمال نظرات منابع طبیعی در نحوه فعالیت معادن داشته باشد.

وی کسب مجوزهای برداشت شن و ماسه را برای مجریان و پیمانکاران پروژه های عمرانی همراه با برخی چالش هاعنوان و تصریح کرد:عدم ارائه صورت وضعیت، ارائه نکردن قرارداد قانونی و اجرای مصوبات هیات رسیدگی به امور شن و ماسه استان از مهمترین مشکلاتی است که با تشکیل شورای عالی معادن در حضور مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط بررسی و حل و فصل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره بر ضرورت نظارت بر مجوزهای معدنی به خصوص شن و ماسه به لزوم همکاری بیش از پیش همه دستگاهها از جمله سازمان آب منطقه ای و اداره کل حفاظت محیط زیست نیز تاکید کرد.

وی اضافه کرد: علاوه برنظارت و تعامل دستگاهها بر معادن استان؛ با توجه به اینکه در قانون اصلاح قانون معادن برداشت غیر مجاز به عنوان جرم مشهود تعریف شده؛ ورود جدی نیروی انتظامی و دادستان ها در خصوص برداشت های بدون مجوز (با توجه به وسعت استان، محدودیت نیروی انسانی و منابع سازمان صنعت) مورد انتظار می باشد.

دلق پوش همچنین بحث معارضین محلی را طی سال های اخیر به عنوان یکی از مشکلات پرسابقه در استان عنوان و بیان کرد: معارضین محلی مانعی برای عدم فعالیت حدود یک سوم از معادن استان می باشند که فرمانداران می توانند نقش موثر و بسزایی را در رفع این چالش داشته باشند.

112 معدن با برآورد ذخائر بیش از 132 میلیارد تن در گیلان فعال است که هم اکنون یکهزار و 785 فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز