خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی مطرح کرد:

منطقه ویژه اقتصادی لامرد نقش موثری در توسعه زیربنایی اقتصاد کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۸۹۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روند تکمیل زیرساخت ها و احداث صنایع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد امیدوار کننده و منشا تحولات مثبت در عرصه صنعت و اقتصاد کشور خواهد بود.

به گزارش ایلنا از لامرد فارس، علی ربیعی در بازدید از سایت انرژی‌بر لامرد افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته اند استفاده مطلوب از معادن نقش ارزنده ای در توسعه زیربنایی اقتصاد کشور دارد  که این منطقه در فرآیند بهره برداری از معادن نقش بارزی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به مجموعه موانع فرارو به نظر می رسد که مدیران این منطقه مدیریت مناسبی را برای استفاده حداکثری از امکانات موجود بکار بسته اند که در جای خود قابل تقدیر است و امیدواریم همین روند با شدت بیشتری ادامه یابد.

وزیر کار در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران در سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: ایجاد فرصت های شغلی و سوق دادن سرمایه ها در مسیر تولید صنایع مادر باعث می شود که مراکز میزبان این صنایع از وضعیت مناسب اقتصادی برخوردار شوند و در کنار ایجاد رونق اقتصادی روند مهاجرت به مراکز بزرگ جمعیتی نیز متوقف شود.

وی با اشاره به اهمیت صنایع پایین دست آلومینیوم افزود: احداث بزرگترین کارخانه شمش آلومینیوم کشور که از نظر فناوری نیز منطبق بر آخرین متدهای فنی در این صنعت است، ضمن کاهش نرخ بیکاری سبب فراهم شدن زمینه های اشتغال فراوانی می شود که این امر در صنایع پایین دست آلومینیوم نمود بیشتری دارد.

ربیعی همچنین به آثار سازنده ایجاد خوشه های صنعتی مرتبط با صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد  اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر برای تامین آسایش و رفاه بیشتر ساکنان در نواحی پیرامونی این مطقه در چارچوب اهداف نظام اسلامی و برنامه های دولت تفسیر می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اهمیت این منطقه پیگیر حل و فصل برخی چالش ها در ابعاد گوناگون خواهیم بود تا هر چه سریع‌تر شاهد بهره برداری از صنایع مختلف در این منطقه باشیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان بازدید وزیر کار گزارشی از اهم اقدامات انجام شده توسط ایمیدرو در این منطقه ارایه کرد.

محمد آشفته آج بیشه گفت: بسیج منابع و امکانات برای شکل گیری این قطب عظیم اقتصادی و صنعتی در جنوب کشور مصداق اهتمام مدیران و کارشناسان و تجلی روحیه بسیجی در  اجرای طرح های بزرگ است.

این مقام مسئول همچنین با برشمردن صنایع در حال احداث از پیگیری و رایزنی برای جذب سرمایه گذاران جدید بمنظور تکمیل پازل صنعتی در منطقه متبوعش شد.

در این بازدید ربیعی از روند فعالیت کارخانه آلومینیوم جنوب و سایر مراکز صنعتی در این منطقه از نزدیک آشنا شد و ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات بر سرعت عمل برای تحقق اهداف این مجموعه تاکید کرد.

شایان ذکر است روز شنبه هفته جاری نیز وزیر اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید کرد و اهمیت نقش صنایع مستقر در پدیدار شدن امنیت شغلی و حرکت در مسیر پویایی اقتصاد ملی را  مورد تاکید قرار داد.

 لامرد در جنوب استان فارس واقع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز