خبرگزاری کار ایران

غلام‌زاده مطرح کرد:

پرداخت قریب به ٢٠٠ میلیارد ریال بابت دستمزد، آموزش و رفاه کارگران سیمان لامرد در سال ۹۶

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۶۶۵

مدیرعامل شرکت سیمان لامرد گفت: کارخانه سیمان لامرد در سال ۹۶ با پرداخت مبلغ قریب به ٢٠٠ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به کارگران و کمک به ساخت و تجهیز اماکن مذهبی، فرهنگی ، ورزشی، بهداشتی و رفاهی در رشد و توسعه اقتصادی و رونق بازار شهرستان لامرد کمک بزرگی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، ابراهیم غلام‌زاده مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد در دیدار عیدانه با کارگران و ضمن تبریک سال جدید گفت: امروز موفقیت‌های کشوری و جهانی کارخانه سیمان لامرد بعد از شش سال تولید و عرضه سیمان در بازارهای داخلی و خارجی با پیشرفته ترین و آخرین مدلهای  ماشین آلات و تجهیزات صدها میلیارد تومانی، مدیون زحمات کارگران زحمتکش کارخانه است و این سرمایه انسانی باتجربه و متخصص همیشه مورد توجه مدیران شرکت سیمان لامرد بوده است.

وی تصریح کرد: تعدادی از جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی بدون تجربه کاری در سال ۸۹ و ۹۰ در کارخانه سیمان لامرد استخدام شدند و امروز کارخانه سیمان لامرد افتخار می‌کند که حداقل ۵۰۰ متخصص تحصیلکرده و باتجربه را به صنعت کشور، استان و شهرستان لامرد تحویل داده است و آنان به راحتی می‌توانند بخشهای کارخانه را مدیریت کنند. بسیاری از این نیروهای انسانی دارای ایده و نظر و مقالات زیادی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی منتشر کرده‌اند و با شناختی که از داخل و خارج از کشور دارم به جرات می‌توانم بگویم نیروی انسانی کارخانه سیمان لامرد از نظر فنی، علمی، تجربی و از همه مهم‌تر اخلاقی، جزء بهترین‌ها هستند.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۵ درصد کارکنان کارخانه سیمان لامرد بومی هستند که حقوق و درآمدشان به بازار لامرد تزریق می‌شود و سالیانه حدود ١٧٠ میلیارد ریال توسط پرسنل سیمان لامرد در بازار خرید انجام می‌گیرد که این مبلغ باعث رونق بازار و ایجاد اشتغال غیرمستقیم زیادی شده است. علاوه بر این سالیانه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال به شرکت گاز و برق و پیمانکار معدن و تامین کنندگان قطعات پرداخت می‌شود که سبب رونق بسیار خوبی در بازار شده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد ادامه داد: سالیانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول سیمان لامرد با هزینه حمل بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال به بازار عرضه می‌شود که این هزینه حمل به رانندگان و باربری‌ها پرداخت می‌شود و رانندگان نیز این درآمد را در بازار لامرد استفاده می‌کنند که  موجب تزریق نقدینگی به بازار و رونق بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه سیمان لامرد در ابعاد مختلف سبب رونق بازار لامرد شده است، گفت: امروز با کمال افتخار اعلام می‌کنیم سیمان لامرد در هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما هیچ پرونده‌ای ندارد و در طول تاریخ این کارخانه پرونده‌هایی که به هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما رفته است به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد. در سال ۹۶ تنها یک پرونده در هیات حل اختلاف تشکیل شده است که آنهم به دلیل مثبت شدن تست اعتیاد یکی از کارکنان بود که با پرداخت تمامی حق و حقوق وی خاتمه یافت.

غلامزاده با بیان اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل در این کارخانه اجرا شده است، گفت: کمتر کارخانه‌ای را می توان در شهرستان یافت که طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا کرده باشد و سیمان لامرد باتوجه به اهمیت نیروی انسانی ، طرح طبقه بندی مشاغل که برای اجرای عدالت و یکسان‌سازی حقوق می باشد و هرچند اجرای آن برای کارفرمایان سبب افزایش چشم گیر هزینه ها (پرداخت دستمزد) می‌شود اما مدیران سیمان لامرد از این طرح استقبال کردند و  طرح طبقه بندی از سال ۱۳۹۴ اجرا شده که در اجرای طرح طبقه بندی شغلی میانگین دریافتی هر کارگر کارخانه سیمان لامرد بالغ بر ماهیانه ٢٥ میلیون ریال است و بابت اجرای طرح طبقه بندی در سال حدود ١٥ میلیارد ریال افزایش هزینه بابت پرداخت حقوق ،عیدی، سنوات و سایر مزایا به شرکت تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان لامرد در ایجاد انگیزه و ارائه خدمات رفاهی به کارگران کارخانه گام‌های مثبتی برداشته است، گفت: شرکت سیمان لامرد در راستای تامین رفاه و سلامت کارکنان خود در سال ۹۶ حدود ده میلیارد ریال بابت تامین غذای گرم هزینه کرده است. همچنین برای تامین سلامت کارگران تامین شیر به صورت روزانه در دستور کار هست و بین کارگران شیر توزیع می‌شود و جهت رفاه و آسایش و ایجاد انگیزه در پرسنل خود اقدام به تامین مهمانسرا ( کیش، مشهد ، شیراز، لامرد ) کرده که همه به نوبت از آنها استفاده می‌کنند و علاوه بر این در زمینه تقویت بنیه معنوی نیروی انسانی ، کارکنان را به کربلای معلی اعزام کرده تا پرسنل با فراغت کامل به امور معنوی خود بپردازند.

* پرداخت ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه درمانی کارکنان

غلام‌زاده درباره خدمات بیمه تکمیلی درمان کارکنان سیمان لامرد افزود: شرکت سیمان لامرد از سال ۹۵ با تشکیل صندوق بیمه تکمیل درمان که تمام هزیمه  درمانی را پوشش می‌دهد مسائل و مشکلات پزشکی و درمانی را تسهیل کرده است که  در سال ۹۶ با استقبال گسترده ای روبرو شده است به طوری که ۸۹ درصد از کارکنان کارخانه و  افراد تحت تکفل که حدود هزار نفر هستند تحت پوشش صندوق بیمه تکمیل درمان کارخانه قرار گرفته اند که طی این مدت حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در بخش درمان هزینه پرداخت شده است. در زمینه توجه به سلامت و بهداشت کارکنان در محدوده شرکت ، آزمایشات ادواری برای مطمئن شدن از سلامت پرسنل عکس از قفسه سینه به صورت سالیانه جهت آگاهی یافتن از سلامت ریوی انجام می‌گیرد.

* برگزاری ۷۳ دوره آموزشی برای کارکنان با هزینه ۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال

این مدیر نمونه صنعتی در ادامه افزود: واحد آموزش سیمان لامرد بر اساس آیین نامه داخلی  و برای  توسعه و گسترش آموزش به منظور توانمند سازی کارکنان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی در راستای اهداف شرکت  می‌کند و تعداد ۷۳ دوره آموزش تخصصی و عمومی با هزینه ۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون ریال برای کارکنان برگزار کرده است. یکی دیگر از  برنامه‌های واحد آموزش ارتباط و تعامل با مراکز علمی است که در این راستا جذب کارآموز از دیگر اولویت های این واحد در طول سال ۹۶ قرار گرفت و ۱۵ کارآموز با مدت زمان کارآموزی ۳۴۰۰ ساعت کارآموزی در شرکت سیمان لامرد فعالیت داشته و دوره کار آموزی خود را گذرانده اند.

غلام زاده در زمینه تسهیلات اعطا شده به پرسنل و کارگران گزارشی ارائه کرد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه اعطا شده و پاداش مدیر عامل به پرسنل کارخانه در طول سال ۹۶ معادل ۴ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال بوده است.

همچنین کمک به مراکز مذهبی، آموزشی، درمانی و همچنین سایر افراد نیازمند  ( کمک های نقدی و سیمان اهدایی ) در طول سال ۹۶ برابر با ۷ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال  بوده است که اکثر نهادها و مردمان قدرشناس شهرستان لامرد از این موضوع اطلاع دارند. همچنین از دیگر هزینه های شرکت سیمان لامرد که تاثیر مستقیم در ایجاد انگیزش و تقویت روحیه همکاری شرکت سیمان لامرد داشته است، جشن ها و مراسم هایی بوده که در سال ۹۶ برگزار شده است.

وی در زمینه فعالیتهای سیمان لامرد در حوزه ورزش افزود: شرکت سیمان لامرد در راستای سلامت پرسنل و خانواده های آنان و همچنین به منظور حمایت از ورزش شهرستان در سال های ۹۵ و ۹۶ بالغ بر ٥ میلیارد ریال در رشته های ورزشی از فوتسال، والیبال، بدنسازی ، شنا، بدمینتون و ... هزینه کرده است و در رشته فوتبال در رده جوانان استان به مقام قهرمانی دست یافته است.

*اجرای طرح آبخیزداری کارخانه با اعتبار ۴ میلیارد ریال

او در ادامه خاطرانشان کرد: سالهای ۹۵ و ۹۶، در راستای خدمات متقابل صنعت و محیط زیست، شرکت سیمان لامرد اقدام به احداث طرح آبخیزداری در روستای کشکو با ارتفاع ۹ متر و عرض ۱۵ متر با ظرفیت حجم آبگیری ۵۰ هزار متر مکعب کرده است که با هزینه ۴ میلیارد ریال با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان لامرد در مدت زمان دو ماه اجرا و به بهره برداری رسید. اقدامات فضای سبز در سال ۹۰ تا ۹۴ مجموعا ۲۰ هکتار و در سال ۹۶ ، ۲۰ هکتار دیگر به وسعت فضای سبز افزوده شده است که معادل ۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال در این بخش هزینه شده است. این وسعت با کاشت درختان مقاوم و متناسب با اقلیم شهرستان لامرد می باشد و همچنین اجرای روش های مکانیزه آبیاری و آبیاری دستی، کارخانه سیمان لامرد را از یک ظرفیت سر سبز و ارزشمند برخوردار کرده است.

غلامزاده در ادامه گفت: سیستم تصفیه فاضلاب موضعی در واحد اداری و رستوران طی سال های ۹۵ و ۹۶ برای کمک به محیط زیست و بمنظور بالابردن سطح بهداشتی محیط کار، سیستم تصفیه فاضلاب با تکنولوژی های نوین با هزینه  یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال اجرا شده است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت ایمنی و بهداشت حرفه ای در کارخانه سیمان لامرد گفت: واحد HSE در زمینه ایمنی و بهداشت طی سالهای ۹۵ و ۹۶ خدمات بسیار ارزنده ای در سطح کارخانه چه در زمینه ایمنی و چه در زمینه بهداشت برای کارکنان انجام داده است و حدود ۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال در این بخش هزینه شده است. در زمینه پیشگیری از بیماری های شغلی ، انجام معاینات ادواری برای تمامی پرسنل اعم از کارفرما و پیمانکار تا آموزش های کمکهای اولیه و خدمات بهداری برای تمام پرسنل، یکی از الزامات جدید دانشگاه علوم پزشکی برای کارخانجات سیمان جهت جلوگیری از بیماری های شغلی ، عکس ریه می باشد که کارخانه سیمان لامرد جزء اولین کارخانه هایی است که دستورالعمل مذکور را اجرا و در پرونده پزشکی قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز