خبرگزاری کار ایران

با اجرای آثاری از مشایخی، فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۹۴۵

هفتمین فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر شب گذشته با اجرای آثاری از علیرضا مشایخی و با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، شب پایانی هفتمین فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر چهارشنبه 16 اسفند در تالار رودکی با حضور  سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در آخرین شب این فستیوال ساخته‌هایی علیرضا مشایخی با اجرای صنم قراچه‌داغی به‌همراه ارکستر فلوت‌ریکوردر پارس به ‌رهبری مهرداد تیموری، و اجرای صنم قراچه‌داغی به‌ همراه ارکستر مجلسی شرق به ‌رهبری مهرداد تیموری در تالار رودکی روی صحنه رفت.

گروه موسیقی تهران همزمان با بیست و پنجمین سال فعالیت خود هفتمین دوره فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر را از 12 تا 16 اسفند ماه در تالار رودکی تهران برگزار کرد. این گروه که توسط فریماه قوام‌صدری و علیرضا مشایخی در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد، تاکنون هفت فستیوال برگزار کرده و در هر دوره‌ آن نوازندگانی در قالب سُلو، آنسامبل و اُرکستر شرکت داشته و تاکنون آهنگسازانی را به جامعه‌ موسیقی ایران معرفی کرده است.

این گروه مبتنی بر اندیشه‌ علیرضا مشایخی و همراهیِ فریماه قوام‌صدری، با تلقی و صورت‌بندیِ ویژه‌ای از مفهوم فستیوال، روند شایع و خطّیِ تاریخ موسیقی را لغو و گِرِدهم‌آیی میان دوره‌های متفاوت تاریخ موسیقی برقرار می‌کند. ازاین‌رو «فستیوال موسیقیِ کلاسیک تا معاصر» درصدد است تا جشنی برای «موسیقیِ نو» باشد. در این صورت‌بندی، فستیوال به معنای حقیقیِ خود بازمی‌گردد که نتیجه‌ آن گردهمایی تاریخ، ترادیسیون و گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز