خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی زنجان خبر داد ؛

ضوابط زیست محیطی مانع بزرگ توسعه گلخانه‌ها در زنجان/ کاهش نرخ تسهیلات گلخانه‌ای به 6 درصد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۴۰۰

مدیر امور باغبانی سازمان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 110 واحد گلخانه ای در استان زنجان فعالیت دارد که شهرستان زنجان 60 تا 70 درصد این واحدها را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهنام اوجاقلو با بیان اینکه توت فرنگی عمده تولید گلخانه های استان زنجان را شامل می شود، تصریح کرد: امسال متاسفانه از 15 هکتار تعهد احداث گلخانه در استان 2.5 هکتار تحقق یافت و عمده دلیل پایین بودن سطح تحقق، قوانین و ضوابط زیست محیطی است.

وی ضوابط و قوانین زیست محیطی را مانع بزرگی در برابر توسعه گلخانه ها در استان دانست و عنوان کرد: سال گذشته 7.5 هکتار از 10 هکتار تعهد توسعه گلخانه ها در استان زنجان محقق شد.

اوجاقلو با اشاره به اینکه 80 درصد هزینه پیش بینی شده در طرح های گلخانه ای به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، بیان داشت: تسهیلات گلخانه ای تاکنون با نرخ سود 15 درصد پرداخت می شد ولی در تسهیلات اشتغال روستایی این نرخ 6 درصد تصویب شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه اعطای تسهیلات گلخانه‌ای با نرخ 6 درصد هم اکنون در مرحله تشکیل پرونده برای متقاضیان است، افزود: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی، طرح های گلخانه ای در اولویت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز