خبرگزاری کار ایران

رییس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی خبرداد:

252 مورد اشتغال محقق شده توسط کاریابی ها در محمودآباد

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۷۴۴

رییس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی از ثبت اشتغال 252 نفر توسط کاریابی های شهرستان خبر داد .

به گزارش ایلنا از محمودآباد،محمد رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اشتغال محقق شده توسط کاریابی های شهرستان 252 نفر است، اظهار کرد : تعداد اشتغال محقق شده در سامانه رصد 972 نفر ، تعداد کارجویان ثبت نام شده در سامانه کارورز 350 و تعداد فارغ التحصیلان انعقاد قرارداد شده در طرح کارورزی 23 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کارجویان شهرستان 3 هزار و سی و یک نفر و نرخ بیکاری به 9/3 دهم درصد رسیده افزود : تعداد بنگاه های اقتصادی ثبت نام شده در سامانه طرح کارورزی 61 مورد و تعداد بنگاه های اقتصادی دارای مجوز کارورزی از سازمان فنی و حرفه‌ای 26 مورد است .

رمضانی از اعتبار 31 میلیون و 290 هزار ریال در بحث خود اشتغالی و مشاغل خانگی در محمودآباد خبر داد و گفت : اعتبارات جذب شده طرح های خود اشتغالی از محل اعتبارات ما 31 میلیون و 290 هزار ریال بوده که کل اعتبارات را شامل می شود.

این مسئول در ادامه عنوان کرد : تعداد کارجویان ما در سطح شهرستان 400 نفر است که 112 نفر آن ها توسط کاریابی ها بکار گماری و تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

رییس اداره کار، تعاون و امور اجتماعی محمودآباد بیان کرد : تعداد کارگران مشمول قانون کار 5 هزار و نهصد و نود و پنج نفر و تعداد کارگاه های شناسایی شده هزار و 244 مورد بوده که 154 مورد آن مورد بازرسی ادواری و 29 مورد بازرسی موردی قرار گرفت.

رمضانی در پایان مهمترین چالش حوزه اشتغال را عدم مهارت کار جویان و عدم انطباق رشته فارغ التحصیلی دانشگاهی با نیاز بازار کار بیان کرده وخاطر نشان کرد : وجود مشاغل کاذب در نوار ساحلی و مناطق توریستی ، نبود مراکز آموزش فنی و حرفه ای امکان پذیرش مشاغل پیشنهادی برای کارجویان را کمرنگ نموده و جزء عمده ترین چالش های این منطقه می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز