خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان:

بیش از ۵۰ درصد از کارآموزان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۹۳

مدیرکل فنی و حرفه ای استان گفت: بیش از ۵۰ درصد از کارآموزان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند و اداره کل فنی و حرفه ای بخش عظیمی از اشتغال استان را بر عهده دارد.

کرمان - ایلنا: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان در نشست خبری با خبرنگاران آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را حلال مشکلات جامعه از جمله مشکل بیکاری دانست.

به گزارش ایلنا از کرمان وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان در زمینه‌های مختلف به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد وگفت: این آموزش‌ها در شرایط اقتصادی نجاتبخش کشور است، تحریم‌ها را دور می‌زند، تولید را رونق می‌بخشد و خدمات و صادرات را افزایش می‌دهد.

ابراهیمی‌نژاد به ظرفیت‌های وسیع فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان در ۱۵۰۰ رشته استاندارد آموزشی دارد و مدارک بین المللی فنی و حرفه‌ای نشان دهنده موقعیت بالا و ارجح این سازمان در بین دیگر نهادهاست.

وی همچنین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نیازمند تبلیغات و معرفی بیشتر جامعه دانست و تصریح کرد: معرفی این آموزش‌ها نیازمند یک بسیج عمومی است تا افتخارآفرینی جوانان ایرانی در بحثمهارت و آموزشهای این اداره بیان شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان در بخش دیگری از سخنان خود به مسابقات کشوری ملی و مهارت اشاره کرد و ادامه داد: این اداره با ۱۷ نفر مهارت آموز در این مسابقات شرکت کرد که از این میان ۱۱ نفر حائز مدال شدند.

وی گفت: در مسابقات ملی و مهارت سه نفر در رشته‌های الکترونیک، طراحی مهندسی مکانیک و نقاشی خودرو، مدال نقره و ۸ نفر نیز دیپلم افتخار بدست آوردند که این افراد برای حضور در مسابقات جهانی مهارت که دو سال آینده در برزیل برگزار می‌شود به اردوهای آموزشی معرفی شدند.

ابراهیمی‌نژاد، استان کرمان را دارای استعدادهای فراوان در زمینه مهارت دانست و افزود: سال گذشته ایرانمنش در مسابقات جهانی مهارت دیپلم افتخار بدست آورد و از بسیاری از کشورهای پیشرفته پیشی گرفت که این نشان دهنده سطح بالای توانایی و استعداد جوانان ایرانی در بحثمسائل علمی و مهارتی ست.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر مسئولین به مدال آوران مسابقات ملی مهارت شد و گفت: امروز در حالی که ورزشکاران ما از بیشترین امتیازات مادی و معنوی برخوردارند جوانان مدال آور مسابقات ملی مهارت مغفول مانده و مورد کم لطفی مسئولین قرار گرفته‌اند.

این مسئول در ادامه سخنان خود کاهش بودجه آموزشهای فنی و حرفه‌ای را خواست دشمن دانست و اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند تا جوانان ما را از کار، تولید و خودکفایی باز دارد و کاهش بودجه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به خواست دشمن کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز