خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم گلوگاه بهشهر ونکا در مجلس شورای اسلامی:

شرق مازندران از نرخ بیکاری بیشتری برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۶۹۱

نماینده مردم گلوگاه بهشهر ونکا در مجلس شورای اسلامی گفت:مازندران از استان های با ظرفیت شغلی فروان است.

به گزارش ایلنا از ساری،به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران نشستی با حضور دکتر شاعری نماینده مردم گلوگاه بهشهر ونکا در مجلس شورای اسلامی  و مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در این اداره کل برگزار شد.
دراین  نشست دکتر شاعری نماینده مردم گلوگاه بهشهر ونکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها  آموزش های فنی و حرفه ای در کشور توانسته با  اهداف آموزش  حرکت کند افزود:  کشوری که دغدغه اصلی  ان اشتغال است نباید به آموزش های نظری و توسعه‌ دانشگاه های بصورت صرف آموزش تئوری  بپردازد بلکه این آموزش های علمی و کاربردی است که مشکل گشای  آن خواهد بود. 
شاعری در ادامه افزود: شرق مازندران از نرخ بیکاری بیشتری برخوردار است  بهمین علت باید در اجرای طرح های اشتغال آفرین همت بیشتری کرد و نقش فنی و حرفه ای  پر رنگ تر خواهد بود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه از تخصیص 12 هزار ملیارد تومانی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت  برای بنگاه های کوچک  و بزرگ اشتغال آفرینی روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفری کشور خبر داد و تصریح کرد: این حرکت  اگر در مسیر  واقعی خود که همان آموزش های  فنی و حرفه ای باشد بیشک منشاء شکوفایی اقتصاد روستاییان و جویندگان کار خواهد شد.
وی در ادامه  مازندران را از استان های با ظرفیت شغلی فروان دانست و  افزود:  در این مسیر از هیچ کمکی در توسعه آن به همت نمایندگان دیگر کوتاهی نخواهیم کرد.
در ادامه  دکتر گرزین مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آموزش مازندران  75 هزار  کاراموز جویای کار را در سال برعهده می گیریم تصریح کرد: رها کردن  کاراموز مهارت دیده  که نبازمند تسهیلات ارزان قیمت هستند تا وارد چرخه اشتغال شوند به این چرخه و تولید و اقتصاد کشور ضربه خواهد زد.
عضو کارگروه اشتغال و کارافرینی  مازندران  همچنین از ظرفیت نیروی انسانی مجرب و بستر کارگاهی خوب برای رونق بخشی اشتغال گفت و اضاقه کرد»  همواره دنبال رشته های باز محور بودیم  بطوری که سیاست عرضه محور را  بسیار کم رنگ و به تقاضا محور رسیده ایم که این به معنی بروز رسانی  رشته های  اموزشی مراکز فنی و حرفه ای است و نیاز بروز رسانی کارگاه های آن را می طلبد
دکتر گرزین درپیایان از 1000 اموزشگاه ازاد و 200 کارگاه اموزشی دولتی برای تحقق اهداف  عالی کارافرینی و حرکت بسمت شعار و دغدغه مقام معظم رهبری همانا اقتصاد مقاومتی  خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز