خبرگزاری کار ایران

برای شصتمین روز پیاپی صورت گرفت؛

هوای اراک ناسالم برای گروه‌های حساس

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۸۰

بر اساس اعلام مرکز پایش کیفیت هوای محیط زیست استان مرکزی هوای اراک صبح امروز با 41 میکروگرم بر متر مکعب ذرات معلق برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد.

به گزارش ایلنا، ورود توده گرد و غبار از استان‌های همجوار از روز گذشته، میزان آلاینده ذرات معلق در هوای اراک را به بالاتر از حد مجاز رساند و شصتمین روز آلوده سال ۹۶ را برای اراک رقم زد و هوای اراک برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

براساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای محیط زیست استان مرکزی، صبح امروز اول بهمن ماه، غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای اراک به 41 میکروگرم بر مترمکعب رسید که 6 واحد بالاتر از شاخص‌های استاندارد است و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و گروه‌های حساس، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

عمده آلودگی هوای شهر اراک مربوط به خودرو‌ها، صنایع و ذرات معلق است که در شرایط پایداری هوا و به وجودآمدن پدیده وارونگی به خصوص در هوای سرد این آلودگی تشدید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز