خبرگزاری کار ایران

جزئیات اطفای حریق تالاب میقان اعلام شد

مهار کامل آتش پس از سوختن 50 هکتار از اراضی

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۶۰۱

معاون اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: پس از تلاش‌های صورت گرفته، حریق در تالاب میقان به طور کامل مهار شد و لکه گیری‌های لازم نیز صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از اراک رضا میرزایی گفت: پس از اعلام حریق در تالاب میقان، اقدامات به منظور خاموش کردن آتش در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس اعلام حریق، نیرو‌های آتش نشان اراک اقداماتی را به منظور اطفای حریق داشتند و از شهر تهران نیز درخواست هواپیمای آب پاش کردیم که خوشبختانه این درخواست با نظر مثبت مسئولان همراه شد.

معاون اداره کل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به سوختن ۵۰ هکتار از اراضی تصریح کرد: در این حادثه، حدود ۵۰ هکتار از اراضی طعمه حریق شد و آنچه که سوخت، بیشتر گیاهان خشک شده و نیزار‌ها بود.

میرزایی در‌باره چرایی گستردگی حریق اظهارکرد: وزش باد یکی از اصلی‌ترین دلایل این حریق بود. در مکان‌هایی که با خشک بودن نیزار‌ها مواجه هستیم، وزش باد می‌تواند سبب ایجاد حریق شود.

وی در خصوص علت حریق در تالاب میقان اذعان کرد: سازمان آتش نشانی، علت این حادثه را بی احتیاطی گردشگران حاضر در منطقه اعلام کرده است.

 تالاب میقان در استان مرکزی و در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اراک و جنوب غربی داوودآباد قرار گرفته است. وسعت تالاب حدود ۲۵ هزار هکتار است که شامل دریاچه با سه جزیره در وسط، قسمت کویری و دشت‌های اطراف می‌شود. این تالاب دارای بزرگترین منبع سولفات سدیم در کشور است که شرکت املاح معدنی ایران حق برداشت از معادن این تالاب را اخذ کرده است.

تالاب میقان از نظر گردشگری، یکی از مراکز مهم طبیعت گردی و پرنده نگری کشور محسوب می‌شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز