خبرگزاری کار ایران

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ خبر داد:

کشف و معدوم سازی بیش از 20 تن مواد غذایی فاسد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۳۵

در آذرماه سال جاری، مردم ضمن تماسهای تلفنی با سامانه بهداشت 190 و ثبت شکایات متعدد از برخی اماکن مسکونی، خواستار جلوگیری از فعالیت های غیر مجاز و غیر بهداشتی در این اماکن شدند.

به گزارش ایلنا، محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت 190 ضمن بیان این مطلب افزود : از عمده تخلفات بهداشتی که در برخی اماکن مسکونی انجام می گیرد می توان به بسته بندی، تهیه و توزیع غیر مجاز مواد غذایی از قبیل سبزی خرد شده، انواع ترشی جات، استفاده از بسته بندی های غیر مجاز و غیر بهداشتی برای انواع مواد غذایی، تهیه مواد غذایی در شرایط نامناسب و محیط غیر بهداشتی بدون داشتن جواز و کارت معاینه معتبر بهداشتی، دفع غیر بهداشتی فاضلاب به انهار عمومی،نگهداری دام و طیور در منزل مسکونی در داخل شهرها اشاره کرد.


مهندس آقازاده با اشاره به تماسهای مردمی با سامانه 190 گفت : شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با 14 درصد، نانوایی ها 11 درصد و اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا با 10 درصد در صدر اخبار آذرماه این سامانه بودند. در این میان دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی با 12 درصد، ایران 11 درصد و مشهد 10 درصد از کل اخبار و شکایات سامانه را به خود اختصاص دادند. بیشترین مورد شکایت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد با 9 درصد، دفع غیر بهداشتی فاضلاب 6 درصد و عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر 5 درصد بود.

وی افزود: کل تماس های برقرار شده با سامانه بهداشت 190 در آذر ماه سال جاری، 19951 تماس بوده که از این تعداد، 6688 خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و بقیه تماسها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شده است که جنسیت تماس گیرندگان نیز 72 درصد آقایان و 28 درصد خانمها بوده اند.
رئیس سامانه بهداشت 190 گفت : از اخبار و شکایات مربوط به مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، مقدار 20054 کیلوگرم منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده گردید که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی ها، انواع تنقلات، انواع فراورده های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و غیره بوده است.

 آقازاده افزود : از دیگر اقدامات قانونی، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت جهت رفع نواقص غیر بحرانی ( 14 درصد) و مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی ( 14 درصد) بوده است.

آقازاده اظهار داشت : میزان رضایتمندی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات مردمی بر اساس نظرسنجی های تلفنی به عمل آمده، 95 درصد بوده است.

وی در پایان گفت :سامانه بهداشت 190 به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت های بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای می باشد و هموطنان عزیز می توانند از اقصی نقاط کشور از طریق شماره تلفن 190 با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح نمایند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز