خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

1900 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کاشان معدوم شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۶۹۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از معدوم کردن یک هزار و 900 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و یا مشکوک به فساد در این شهرستان از آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، محمدحسین اعرابی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران کاشان اظهار داشت: از آغاز بسیج سلامت نوروزی تاکنون، 4 هزار و 150 مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت افزایش نظارت‌های بهداشتی در این ایام گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه تا پایان پانزدهم فروردین سال جاری به صورت شبانه‌روزی در تمام روزهای اداری و تعطیلات با همکاری پرسنل بهداشت محیط اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: روزانه 110 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام می‌شود به طوری که از ابتدای طرح تاکنون حداقل از هر مرکز، سه مورد بازرسی بهداشتی و کنترل مواد غذایی صورت گرفته است.

وی، با بیان نظارت کامل بر مراکز رفاهی بین راهی (حداقل یکبار در روز)، ادامه داد: بر اساس بازدیدهای انجام شده مقدار یک هزار و 900 کیلوگرم مواد غذایی فاسد یا مشکوک به فساد از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جمع‌آوری و معدوم شده است.

اعرابی بیان داشت: در این مدت 72 نمونه مواد غذایی از مراکز عرضه و 138 نمونه آب شرب شهری و روستایی انجام و برای آنالیز به آزمایشگاه ارسال گردیده است.

به گفته این مسئول، 13 متخلف به مراجع قضایی معرفی، سه مرکز توزیع و فروش مواد غذایی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی تعطیل و همچنین با 46 فروشنده دوره گرد برخورد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: 38 کارشناس بهداشت محیط در قالب هشت اکیپ روزانه و  هفت کارشناس واحد ستادی در این ایام فعالیت شبانه‌روزی دارند.

وی گفت: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی 1490 و یا 55420022 تماس گرفته و مورد را اعلام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز