خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توانیر:

کاهش متوسط سرانه خاموشی‌ها با وجود رشد 7 درصدی مصرف

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۲۷

مدیرعامل توانیر گفت: به ازای هر واحد ایجاد ظرفیت تولید می‌بایست 5 تا 5.5 برابر در بخش انتقال و توزیع ظرفیت سازی کرد و ما در سال‌های گذشته به ازای هر مگاوات افزایش تولید، این ظرفیت سازی را در حوزه‌های توزیع و انتقال چند برابر ایجاد کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، «آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه دیدار از هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق اظهار داشت: نمایشگاه هفدهم از نظر استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی از رونق بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است.

وی افزود: توانایی‌ها و پایداری صنعت برق کشور در حد بالایی است، مدیریت بار تابستان امسال و کاهش متوسط سرانه خاموشی‌ها، با وجود رشد 7 درصدی مصرف در تابستان امسال، گوشه‌ای از این قابلیت‌ها و توانایی‌هاست.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که به هر میزان که به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود، به همان میزان و حتی بیشتر نیز باید در حوزه‌های توزیع و انتقال ظرفیت سازی کرد.

کردی ادامه داد: معمولاً به ازای هر واحد ایجاد ظرفیت تولید می‌بایست 5 تا 5.5 برابر در بخش انتقال و توزیع ظرفیت سازی کرد، و ما در سال‌های گذشته به ازای هر مگاوات افزایش تولید، این ظرفیت سازی را در حوزه‌های توزیع و انتقال چند برابر ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت استان‌هایی که در سال جاری از شرایط خاص تری برای سرمایه گذاری در صنعت برخوردار هستند، گفت: امسال 4 استان مازندران، خوزستان، تهران و سیستان و بلوچستان از شرایط ویژه تری برای بازسازی شبکه‌ها و تولید برق نسبت به سایر استان‌ها برخوردارند.

مدیرعامل توانیر با اشاره به تأمین نقدینگی پروژه‌ها خاطرنشان کرد: سال 95 بهترین سال از نظر تأمین مالی پروژه‌های صنعت برق توسط دولت بود به گونه ای که دولت سعی کرد در این سال با انتشار اوراق صکوک اسلامی، اسناد خزانه و تهاتر مالیات‌ها در تأمین مالی بخش زیادی از پروژه‌ها یاریگر صنعت برق باشد.

وی تأکید کرد: از طریق این کمک‌ها ما توانستیم چیزی حدود 12 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را با بخش خصوصی تسویه کنیم.

کردی با اشاره به روند جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت اظهار داشت: متاسفانه برای کار با شرکت‌ها خارجی و جذب سرمایه گذاری پادوکسی وجود دارد، از یکطرف بیش از 95 درصد تجهیزات صنعت برق در داخل تولید می‌شود و از طرف دیگر شرکت‌های خارجی سرمایه گذاری ویش را به تأمین قطعات از خارج منوط می‌کنند.

وی گفت: مناقصه‌هایی برای ساخت 84 پست انتقال و 312 پست فوق توزیع برگزار شده است که یک شرکت خارجی و ایرانی برنده این مناقصه شده انمد.

مدیرعامل توانیر در پایان گفت: به طور کلی صنعت برق کشور در سال‌های اخیر رشد بسیبار خوبی داشته است و در این نمایشگاه نیز می‌توان بخش زیادی از این رشد را مشاهده کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز