خبرگزاری کار ایران

80 هزار هکتار اراضی دهگلان زیرکشت پاییزی گندم می رود

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۸۷۷

مدیر جهاد کشاورزی دهگلان از کشت بیش از 80 هزار هکتار محصول گندم در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، جمال ساروقی با اشاره به فصل کشت محصول گندم اظهار داشت: در شهرستان دهگلان 87 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت دیم و آبی زیر کشت محصول گندم خواهد‌رفت.

وی افزود: این محصول بیشترین میزان کشت را در زمین‌های زراعی شهرستان به خود اختصاص داده‌است و کشاورزان‌و جهادکشاورزی به کشت و برداشت آن با بازدهی بالا توجه خاصی داشته و دارند.

وی ضمن توصیه به کشاورزان گفت:‌خرید بذر و کود از محل‌های مجاز و مورد تایید جهاد کشاورزی انجام شود و  از خرید نهاده‌های کشاوررزی از  محل‌های غیر مجاز  جدا پرهیز کنند.

ساروقی افزود: هر ساله کشت پاییزه از اوایل مهرماه آغاز می شود و امسال نیز با توجه به شرایط آب و هوایی کردستان، کشت پاییزه از ابتدای مهرماه آغاز شده و تا آخر  این  ماه ادامه خواهد‌داشت.

وی اظهار کرد:‌با توجه به تاثیر مستقیم زمان کشت در تولید محصول، به کشاورزان توصیه می‌شود کشت پاییزه خود را هر چه سریع‌تر آغاز کنند که بهترین زمان برای انجام این کشت تا پایان مهرماه است.

مدیرجهاد کشاورزی دهگلان افزود: کشاورزان باید قبل از شروع بارندگی پاییزی نسبت به کشت پاییزه به ویژه گندم و جو سریع‌تر اقدام کنند.

وی افزود: بذر و کود به اندازه کافی در میان کشاورزان سطح شهرستان توزیع شده  و هم اکنون نیز درحال توزیع است که از این نظر شهرستان هیچگونه مشکلی ندارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز