خبرگزاری کار ایران

آفت کرم خراط باعثنابودی درختان غیرمثمر نیز می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۶۱۷

بستر رشدونمو کرم خراط تنها مختص درختان گردو و سیب نبوده و حتی باعثنابودی درختان غیرمثمر نیز می شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بستر رشدونمو کرم خراط تنها مختص درختان گردو و سیب نبوده و حتی باعثنابودی درختان غیر مثمر نیز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود کیا در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان آذرشهر ضمن اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با کرم خراط گفت: در خصوص کرم خراط موضوع وجود یا نابودی یک درخت مورد بحثاست.

وی با بیان روشهای مختلف برای مبارزه و پیشگیری از افزایش جمعیت کرم خراط افزود: تغذیه درخت و آبیاری مناسب درختان گردو در مقاومت این درختان با آفت کرم خراط حایز اهمیت بوده و خسارت را به حداقل تقلیل می دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در این راه به دلیل اینکه این آفت، خصوصی محسوب می شود ضروری است که باغداران نیز همکاری و هماهنگی لازم با جهاد کشاورزی معمول دارند.

محمود کیا افزود: بستر رشدونمو کرم خراط تنها مختص درختان گردو و سیب نبوده و حتی باعثنابودی درختان غیرمثمر نیز می شود.

وی ضمن بیان نحوه تخم ریزی و تکثیر کرم خراط و بسترهای مناسب برای رشد و نمو این آفت گفت: در طبیعت ریشه کن کردن و نابودی کامل کرم خراط وجود ندارد و تنها با پیشگیری از ایجاد بستر مناسب و فرایند تبدیل لارو به شفیره و نهایتاً پروانه، می توان جمعیت آن را کنترل و از بروز خسارت قابل توجه جلو گیری کرد.

مهندس کیا با بیان اینکه کرم خراط نه تنها اختصاص به ایران ندارد به وجود این کرم در کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: در بین شهرستان های استان آذر بایجان شرقی شهرستان های شبستر، آذرشهر، اسکو و تبریز از آلودگی بالایی برخوردار بوده و بیشترین خسارت به باغات شهرستان های فوق وارد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز