خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت و گو با ایلنا :

فوکرهای ایران ایر حق پرواز ندارند

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۳۱۴

عضو کمیسیون عمران با اشاره به فرسودگی حاد ناوگان هواپیمایی کشورمان گفت: چندی پیش شرکت هلندی فوکر اعلام کرد فوکرهای ایران ایر حق پرواز ندارند.

مهرداد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به علت واگذاری دوباره ایران ایر تور گفت: در جریان واگذاری هواپیمایی جمهموری اسلامی ایران ایر که ایران ایرتور هم جزیی از آن مجموعه محسوب می شود یک بخشی به سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون دولت واگذار شده بود و بخشی هم به سهام عدالت و ایران ایر تور را هم به ارتش واگذار کردند.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد و مجموعه ای از این شرکت های غیر اقتصادی استقبال نمی کنند، ادامه داد: متولی سهام عدالت که هنوز مشخص نیست و سازمان تامین اجتماعی هم نسبت به گرفتن این شرکت ها تمایل نشان نداد و این شرکت ها در حال حاضر بلاتکلیف هستند و عملا هم دولت این مجموعه ایرلاین ها را اداره می کند و هزینه آن بر روی دوش دولت افتاده است.  

لاهوتی با بیان اینکه واگذاری ها بدون برنامه و کارشناسی نشده بوده ، اظهار کرد: از آنجایی که این شرکت سودده نیستند و ناوگانشان متعلق به 50 سال قبل است و مصرف سوختشان بسیار زیاد است و هزینه اورهال کردن وتورهایشان بیار بالا ست، واگذاری هایشان هم با شکست مواجه می شود.

وی با بیان اینکه هیچ مجموعه ای حاضر به اداره ایران ایر نیست، تاکید کرد: هزینه نگه داری و هزینه های جاری این مجموعه بسیار بالا است و ناوگانش هم ارزشی ندارد و چندی پیش هم شرکت هلندی اعلام کرد فوکرهای ایران ایر حق پرواز ندارند.

این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه تا زمانی که تحریم ها لغو نشوند این گره ها وجود دارند؛گفت:در این شرایط نمی توان دنبال مقصر گشت در واگذاری ها هم دو طرف به منفت اقتصادی خود فکر می کنند اما در این بین دولت متضرر شده است و هزینه ها را از جیب خود می پردازد. 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز