خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل حفاری مپنا گفت:

هزینه حفاری در ایران ٣٥٠٠ دلار در هر متر است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۵۰

مدیرعامل حفاری مپنا، هزینه حفاری درایران را به دلیل طولانی شدن روند حفاری بین ٣٠٠٠ تا ٣٥٠٠ دلار درهرمتر عنوان کردو گفت: در حالی که هزینه حفاری در آمریکا ٦٨ دلار در هر متر است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نفت، محمد کشاورز با بیان این که زمان های ازدست رفته حفاری بخشی از انتظارهای پنهان است افزود: در بخش پنهان حفاری کیفیت حفاری از اهمیت بسیاری برخوردار است که برای رسیدن به هدف باید بر روی آموزش نیروی انسانی متمرکز شد.

وی بر لزوم خصوصی بودن شرکتهای حفاری تاکید کرد وگفت: شرکتهای خصوصی حفاری قوانین دست و پاگیر حاکم بر شرکتهای دولتی را ندارند و به دلیل ساختار سازمانی خود از سرعت عمل بیشتری در انجام امور برخوردارند.

کشاورز از دیگر مشکلات صنعت نفت حفاری ایران را سرمایه در گردش آن دانست و افزود: هم اینک به دلیل تحریم، تامین منابع مالی شرکتهای حفاری به سختی انجام می شود؛ ضمن این که تامین منابع مالی خارجی نیز در شرایط کنونی امکان پذیر نیست، بنابراین باید سازوکار تامین منابع برای شرکتهای حفاری اندیشیده شود.

مدیرعامل حفاری مپنا هزینه حفاری درآمریکا را ٦٨ دلار در هرمتراعلام کرد و گفت: این در حالی است که در ایران هزینه حفاری بین ٣٠٠٠ تا ٣٥٠٠ دلار است که این امر به دلیل طولانی شدن حفاری، تجربه پایین نیروهای انسانی و کیفیت پایین تجهیزات حفاری است.

وی برآموزش نیروی انسانی در شرکتهای حفاری تاکید و اظهارداشت: شرکتهای حفاری هم اینک توانایی بالایی در آموزش سریع نیروی انسانی خود ندارند، ضمن این که تغییر مکرر نیروی انسانی در شرکتها سبب می شود آموزش نیروی انسانی چندان مورد توجه قرار نگیرد، به نحوی که در برخی از شرکتها ٧٠ درصد نیروهای انسانی طی ٤ سال بیش از ٦ بار تغییر محل کار داده اند.

وی همچنین به نگهداشت دستگاههای حفاری اشاره کرد و گفت: طی سالهای اخیر اکثر دستگاههای وارد شده به کشور چینی بوده که به دلیل کیفیت پایین آنها خیلی زود به تعمیر نیاز دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز